Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi nastavnika osnovne škole o ocjenjivanju u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini (CROSBI ID 581706)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lapat, Goran : Milenović, Živorad : Jeftović, Mirjana Stavovi nastavnika osnovne škole o ocjenjivanju u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini // 5th International Conference on Advanced and Systematic Research: School, education and learning for the future / Anka Jurčević Lozančić, Siniša Opić (ur.). Zagreb, 2011. str. 213-225

Podaci o odgovornosti

Lapat, Goran : Milenović, Živorad : Jeftović, Mirjana

hrvatski

Stavovi nastavnika osnovne škole o ocjenjivanju u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini

Sažetak U tradicionalnoj osnovnoj školi, ocjenjivanje je sredstvo za procjenjivanje znanja ucenika i za utvrivanje i prikazivanje njihovog uspjeha, odnosno neuspjeha u ucenju. U ovakvom se pristupu uglavnom zanemaruje osnovno znacenje ocjenjivanja – mogucnost postizanja što bolje organizacije i realizacije nastave i ucenja. O ocjenjivanju postoje brojna mišljenja. Ona su razlicita pa i suprotstavljena. Smatra se da je ocjenjivanje znacajna faza nastave i da je potrebno u nastavi. Ima autora koji smatraju da je ocjenjivanje potrebno modernizirati i prilagoditi ga potrebama nastave u današnjoj osnovnoj školi, ali i autora koji smatraju da ga je potrebno ukinuti. Da bi se utvrdilo što o tome misle nastavnici osnovnih škola, kao neposredni realizatori nastave, provedena su tri odvojena istraživanja u rujnu 2011. godine na uzorku od po 228 nastavnika osnovnih škola u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini. Podaci prikupljeni skalom procjene – SNOŠO (Stavovi nastavnika osnovne škole o ocjenjivanju), konstruiranom za potrebe ovog istraživanja obraeni su t-testom i linearnom korelacijom. T- test je pokazao da postoji statisticki znacajna razlika u stavovima i mišljenjima nastavnika osnovne škole o ocjenjivanju ovisno o njihovom zanimanju, pri cemu nastavnici razredne znatno više nego nastavnici predmetne nastave smatraju da je ocjenjivanje u osnovnoj školi potrebno modernizirati. Linearnom korelacijom utvreno je da postoji znacajna pozitivna povezanost stavova i mišljenja nastavnika osnovnih škola u Hrvatskoj, Srbiji i Bosni i Hercegovini o ocjenjivanju. Visoke vrijednosti razine razumijevanja o ocjenjivanju nastavnika osnovnih škola u Hrvatskoj prate visoke razine razumijevanja o ocjenjivanju u Srbiji i Bosni i Hercegovini. U radu su prikazani znacajniji rezultati, a dane su i pedagoške implikacije.

ocjenjivanje; osnovna škola; nastavnik; Hrvatska; Srbija; Bosna i Hercegovina

nije evidentirano

engleski

Primary school teachers 'attitudes about assessment in Croatia, Serbia and Bosnia and Herzegovina

nije evidentirano

assessment; elementary school teacher; Croatia; Serbia; Bosnia and Herzegovina

nije evidentirano

Podaci o prilogu

213-225.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

5th International Conference on Advanced and Systematic Research: School, education and learning for the future

Anka Jurčević Lozančić, Siniša Opić

Zagreb:

978-953-7210-41-0

Podaci o skupu

Škola, odgoj i učenje za budućnost

predavanje

10.11.2011-12.11.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija