Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Razlike u procjenama adaptivnog ponašanja djece s teškoćama u školskom okruženju (CROSBI ID 179048)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Žic Ralić, Anamarija ; Cvitković, Daniela Razlike u procjenama adaptivnog ponašanja djece s teškoćama u školskom okruženju // Hrvatska revija za rehabilitacijska istraživanja, 47 (2011), 2; 109-127

Podaci o odgovornosti

Žic Ralić, Anamarija ; Cvitković, Daniela

hrvatski

Razlike u procjenama adaptivnog ponašanja djece s teškoćama u školskom okruženju

Dosadašnja istraživanja u području adaptivnog ponašanja pokazala su da djeca s teškoćama integrirana u redovne škole imaju nižu razinu adaptivnog funkcioniranja u odnosu na njihove tipične vršnjake (Žic, 2000). Cilj nam je ispitati razlike u procjenama specifičnog adaptivnog ponašanja djece s teškoćama i njihovih tipičnih vršnjaka u školskom okruženju, prema procjenama same djece, učitelja i roditelja. Uzorak čine učenici 6. razreda zagrebačkih osnovnih škola, oba spola, te njihovi roditelji i učitelji. Uzorak djece čine djeca s teškoćama (N= 81) i tipični vršnjaci (N=81). Adaptivno ponašanje ispitano je hrvatskom verzijom baterije Behavior Rating Profile II, BRP-2 (Brown, Hammill, 1990 ; hrvatska adaptacija Žic, 2000). Za izračunavanje razlika između procjena adaptivnog ponašanja od strane učitelja, djece i roditelja na varijablama BRP-2 korišten je Test sume rangova. Kao i u dosadašnjim istraživanjima adaptivnog ponašanja, djeca su blaža u procjeni svog ponašanja nego što su to učitelji i roditelji. Istražujući razlike u procjenama djece i učitelja utvrdili smo da djeca s teškoćama značajno pozitivnije procjenjuju svoju motiviranost za rad u školi, dok kod tipične djece nema razlika između njihove i procjene učitelja. Nadalje, djeca s teškoćama značajno pozitivnije procjenjuju svoju mogućnost da mirno sjede, za razliku od tipičnih vršnjaka koji sebe procjenjuju značajno nemirnijima. Usporedbom procjena adaptivnog ponašanja u školi djece s teškoćama i tipične djece, utvrđene su značajne razlike u korist tipične djece koja procjenjuju da se učitelji na njih manje ljute, mogu se bolje koncentrirati i zadovoljnija su svojim uspjehom. Djeca s teškoćama značajno učestalije izvještavaju o psihosomatskim teškoćama uzrokovanim školskim brigama. Zanimljiv je nalaz da djeca s teškoćama značajno manje uočavaju da su učitelji nepošteni prema njima nego što to čine tipična djeca. Učitelji su dali statistički značajno niže procjene adaptivnog ponašanja kod djece s teškoćama u odnosu na tipičnu djecu na gotovo svim varijablama Skale procjene učitelja unutar baterije BRP-2. Usporedba procjena učitelja i roditelja pokazala je više razlika kod tipične djece. Jedina razlika između roditelja i učitelja djece s teškoćama utvrđena je za lijenost koju roditelji značajno manje uočavaju. Dobiveni rezultati u velikoj mjeri potvrđuju dosadašnja strana i domaća istraživanja, te naglašavaju značaj razvoja samopoimanja djece s teškoćama i edukacije učitelja.

adaptivno ponašanje ; škola ; djeca s teškoćama ; roditelji ; učitelji

nije evidentirano

engleski

Differences in estimations of children's specific adaptive behaviour from perspectives of children, parents and teachers

nije evidentirano

children with special needs ; adaptive behaviour ; school ; parents ; teachers

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47 (2)

2011.

109-127

objavljeno

1331-3010

1848-7734

Povezanost rada

Pedagogija, Psihologija

Indeksiranost