Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Musical Cosmopolitanism and Nationalism: Croatian Civic Press, Ethnomusicological Sources and Kuhač’s Legacy in the 1920s and 1930s (CROSBI ID 582178)

Neobjavljeno sudjelovanje sa skupa | neobjavljeni prilog sa skupa | domaća recenzija

Ceribašić, Naila Musical Cosmopolitanism and Nationalism: Croatian Civic Press, Ethnomusicological Sources and Kuhač’s Legacy in the 1920s and 1930s // Muzikološki skup “Franjo Ksaver Kuhač (1834.-1911.): Glazbena historiografija i identitet” Osijek, Hrvatska, 02.12.2011-03.12.2011

Podaci o odgovornosti

Ceribašić, Naila

engleski

Musical Cosmopolitanism and Nationalism: Croatian Civic Press, Ethnomusicological Sources and Kuhač’s Legacy in the 1920s and 1930s

Djelo Franje Kuhača do danas je ostalo polazištem za razumijevanje povijesnih procesa u hrvatskoj tradicijskoj glazbi od potkraj 19. stoljeća do danas, jednako kao i za razumijevanje promjena u predmetu etnomuzikoloških istraživanja. U 1920- ima i 1930-ima utjecaj je Kuhačeva djela sužen – javnu sferu karakterizirala su nastojanja Seljačke sloge za postavljanjem autohtone seljačke narodne kulture na mjesto nacionalne kulture, a u znanstvenoj se sferi počeo razvijati kulturno- historijski pristup. Spoj autohtone kulture i kulturno-historijskih tumačenja proteže se sve do danas, a time i utjecaj preuzetoga dijela Kuhačevih uvida i zamisli. Težnja je ovoga priloga da tu, danas uvriježenu okosnicu povijesne mijene hrvatske tradicijske glazbe i njezina istraživanja iznova sagleda pridodajući joj nazore i podatke o narodnoj i popularnoj glazbi u hrvatskom građanskom tisku u formativnom razdoblju oblikovanja diskurza i prakse Seljačke sloge 1920-ih i 1930-ih. Riječ je napose o časopisima Svijet i Kulisa. Oni se iznimno važnim, ako ne i temeljnim izvorima o popularnoj glazbi u Hrvatskoj između dvaju svjetskih ratova, ali su i važnim izvorima o društvenoj dinamici onodobne narodne glazbe. Pratili su i zagovarali svojevrsni glazbeni kozmopolitizam, za razliku od glazbenoga nacionalizma Seljačke sloge, a implicitno i dovodili u pitanju samu opreku narodnog i popularnog (uz pridružene opreke seoskog i gradskog, hrvatskog i stranog, participacijskog i prezentacijskog i dr.). Ovim potonjim, kao da su naznačili razumijevanje tradicijske glazbe koje će se u znanstvenoj sferi etablirati tek kontekstualnom etnomuzikologijom 1970-ih. Pokazuje se pritom da je Kuhačeva baština mogla biti osloncem i/ili nadahnućem i kozmopolitima i nacionalistima. Drugim riječima, pokazuje se njezina trajnost u užeznanstvenoj i široj kulturnoj sferi.

ethnomusicology; Franjo Kuhač; cosmopolitanism; nationalism; civic press; interwar period; Croatia

na engleskom je isti referat predstavljen na International Musicological Conference “Franjo Ksaver Kuhač (1834-1911): Music Historiography and Identity” – “Međunarodni muzikološki skup “Franjo Ksaver Kuhač (1834.-1911.): Glazbena historiografija i identitet”, Zagreb, 27-29.10.2011. (crosbi br. 556192)

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o prilogu

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o skupu

Muzikološki skup “Franjo Ksaver Kuhač (1834.-1911.): Glazbena historiografija i identitet”

pozvano predavanje

02.12.2011-03.12.2011

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Znanost o umjetnosti, Etnologija i antropologija