Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj marketinških mreža na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća (CROSBI ID 369474)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Butigan, Ružica Utjecaj marketinških mreža na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća / Renko, Nataša (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2010

Podaci o odgovornosti

Butigan, Ružica

Renko, Nataša

hrvatski

Utjecaj marketinških mreža na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća

Cilj doktorskog rada je ispitati koja je vrsta veza (s potrošačima, dobavljačima, konkurentima ili državnim službenicima) najznačajnija za marketinšku mrežu MSP-a. Nadalje, cilj je istražiti kako različite kombinacije gustoće i središta mreže utječu na njenu strukturu. Detaljnije, ovim radom se želi saznati imaju li varijable marketinškog miksa (kvaliteta, pouzdanost i inovativnost proizvoda ; prikladnost cijenovne strategije i uvjeta plaćanja ; točnost i učinkovitost isporuke ; prikladnost i sadržaj medija) utjecaj na uspješnost poslovanja MSP-a u smislu njihove učinkovitosti i djelotvornosti. Štoviše, provjerio se utjecaj marketinškog miksa na razvoj marketinške mreže. Empirijsko istraživanje temelji se na 263 odgovora vlasnika/menadžera MSP-a u Hrvatskoj. Uzročno-posljedične veze identificirane u predloženom modelu testirane su metodom modeliranja strukturnih jednadžbi. Zaključci ovog rada su: marketinška mreža ima pozitivan utjecaj na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća ; veze s potrošačima, dobavljačima, konkurentima i državnim službenicima imaju pozitivan utjecaj na marketinšku mrežu ; gustoća mreže ima pozitivan utjecaj na marketinšku mrežu ; strateške varijable marketinškog miksa imaju pozitivan utjecaj na uspješnost poslovanja malih i srednjih poduzeća i na marketinšku mrežu. Doktorski rad čini vrijedan teorijski i praktični doprinos. Kao prvo, iznosi konceptualni model utjecaja marketinških mreža, veza, gustoće i varijabli marketinškoga miksa na uspješnost poslovanja MSP-a. Kao drugo, određuje važnost veza pojedinih interesno-utjecajnih skupina. Treće, prepoznaje važnost gustoće mreže za razvoj strukture marketinške mreže. Četvrto, disertacija pokazuje način za unapređenje i uspjeh poslovanja MSP-a. Također je dokazana važnost utjecaja strateških elemenata marketi nškoga miksa za MSP-a. U budućnosti je potrebno više istraživanja koja će opisati mogućnosti ujtecaja učinkovitih mreža na poboljšanje poslovanja MSP-a.

marketinške mreže; uspješnost poslovanja; mala i srednja poduzeća

nije evidentirano

engleski

The impact of Marketing Networks on the performance of Small and Medium Sized Enterprises

nije evidentirano

Marketing networks; Business Performance; Small and Medium Sized Enterprises

nije evidentirano

Podaci o izdanju

225

13.07.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija