Kreativnost kao element poslovnog pregovaranja (CROSBI ID 369500)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Marić, Nina
Tomašević Lišanin, Marija
Razum, Andrea
hrvatski
Kreativnost kao element poslovnog pregovaranja
Rad razmatra proces poslovnog pregovaranja te ukazuje na njegov bitan, ali često zanemaren element: kreativnost. Nerijetko poslovni pregovori naiđu na prepreke koje proizlaze iz naravi i sposobnosti pregovarača koji sudjeluju u pregovorima. Nedostatno razvijena emocionalna i socijalna inteligencija te pristranosti kojima su pregovarači podložni rezultiraju donošenjem lošijih odluka prilikom rješavanja konfliktne situacije, koja je u podlozi svakog pregovaračkog procesa. No, kreativni načini sagledavanja postojećeg sukoba između pregovaračkih strana kao i upotreba kreativnih tehnika prilikom promišljanja potencijalnih pregovaračkih rješenja uklanjaju pristranosti pregovarača i pospješuju postizanje obostrano korisnih pregovaračkih rješenja. Svrha rada je pobliže upoznati čitatelja s osnovnim elementima pregovaračkog procesa te čimbenicima koji na njega nepovoljno utječu (heuristike i pristranosti pregovarača). Radom se željelo dobiti uvid u razinu razvijenosti vještina pregovaranja poduzetnika u Hrvatskoj te spoznati razinu upotrebe kreativnih rješenja prilikom poslovnog pregovaranja, pa je u sklopu rada provedeno kvantitativno istraživanje na uzorku od 80 poduzetnika u Republici Hrvatskoj, kojim su se ispitale njihove percepcije o vlastitim pregovaračkim vještinama. Otkriveno je da hrvatski poduzetnici nemaju dostatno razvijenu emocionalnu i socijalnu inteligenciju (H1), nedostatno poznaju i koriste kreativne tehnike i kreativna rješenja pregovora (H2), premda smatraju kreativnost u pregovorima poželjnom i učinkovitom (H3). Zanimljivo je što suprotno dobivenim pokazateljima istraživanja, hrvatski poduzetnici smatraju sebe uspješnim pregovaračima, razvijenih pregovaračkih sposobnosti (H4).
pregovarački proces; vještine pregovarača; inteligencija; pristranosti; kreativnost
nije evidentirano
engleski
Creativity as an element of business negotiation
nije evidentirano
negotiation process; negotiatior skills; intelligence; bias; creativity
nije evidentirano
Podaci o izdanju
99
29.06.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb