Zeleni marketing i njegov utjecaj na zelenog potrošača (CROSBI ID 369543)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Kuntić, Maja
Tomašević Lišanin, Marija
Ozimec, Kristina
hrvatski
Zeleni marketing i njegov utjecaj na zelenog potrošača
Okoliš je sve što okružuje ljude. Ljudskim je djelovanjem došlo do njegovog onečišćenja, a krajnje je vrijeme da ti isti ljudi poduzmu nešto kako bi ga zaštitili. U posljednje vrijeme se javljaju poduzeća koja svojim djelovanjem pokazuju odgovornost prema prirodi, kako bi se onečišćenje smanjilo ili kako bi ga bilo manje. Kako bi se ekološka svijest što više probudila jako je važno da ljudi imaju nešto što će im pokazati o čemu trebaju brinuti i kako se ponašati prema prirodi. Tu do izražaja dolazi "zeleni marketing", koji preko svojih elemenata utječe na "zelene potrošače", njihova razmišljanja i djelovanja. Prema tome, cilj rada je prikazati nastale probleme vezane uz okoliš i objasniti načine putem kojih marketing sudjeluje u rješavanju nastalih poteškoća, te prikazati kakvi su stavovi, vjerovanja i ponašanja "zelenih potrošača". Za potrebe pisanja rada istraživani su sekundarni podaci, prikupljeni iz knjiga i članaka napisanih na temu zelenog marketinga i zelenog potrošača. Osim toga, proučavane su i različite internet stranice poduzeća i udruga koje pridonose smanjenju onečišćenja. U radu su analizirani i podaci dobiveni primarnim istraživanjem u kojem se željelo uvidjelo koliko potrošači primjećuju pojedine elemente "zelenog marketinga", te koliko ih oni potiču na kupnju. Rezultati pokazuju kako su "zeleni potrošači" nezadovoljni time koliko se u Hrvatskoj pažnje posvečuje zaštiti okoliša, kao i ponudom "zelenih proizvoda" koja se smatra premalenom. Isto tako rezultati pokazuju kako je ekološko označavanje jedan od najbitnijih elemenata "zelenog marketinga", dok je "zelena komunikacija" elementi kojem potrošači najmanja vjeruju. Dobiveni rezultati mogli bi ukazati na koristi od korištenja "zelenog marketinga", te na elemente koji imaju veću važnost u odnosu na ostale, u svrhu očuvanja okoline i stvaranja čišćeg okruženja.
zeleni marketing; zeleni potrošač; odgovornost prema okolišu
nije evidentirano
engleski
Green marketing anf it's influence on the green consumer
nije evidentirano
green marketing; green consumer; environmental responsibility
nije evidentirano
Podaci o izdanju
82
17.05.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb