Kanali prodaje u djelatnosti osiguranja u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 369547)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Matić, Iva
Tomašević Lišanin, Marija
Ozimec, Kristina
hrvatski
Kanali prodaje u djelatnosti osiguranja u Republici Hrvatskoj
Nakon osamostaljenja Hrvatske i napuštanjem dotadašnjeg socijalistiĉkog drţavnog ustroja dogaĊa se ekspanzija i na trţištu osiguranja. Broj osiguratelja konstantno se povećava da bi danas dostigao brojku od 27 društava. Ukupna bruto premija je iz godine u godinu u konstantnom rastu, izuzev krizne 2008. i 2009. godine, a povećavao se i udio ţivotnih osiguranja u strukturi ukupne premije što ukazuje na postupni razvoj sektora osiguranja u Hrvatskoj. TakoĊer je slijedio i razvoj sofisticiranijih proizvoda, a osiguravajuća društva logiĉnim slijedom dogaĊaja mijenjaju i prilagoĊavaju svoju prodajnu strukturu. Znaĉajni se napori ulaţu u formiranje vlastite interne prodajne mreţe na koju u 2009. godini otpada 27% premije ţivotnog osiguranja i ĉak 48% premije neţivotnog osiguranja. Agencijska prodajna mreţa s druge strane zauzima ĉak 43% premije ţivotnog osiguranja, odnosno 21% premije u segmentu neţivotnog osiguranja. Ovi tradicionalni kanali prodaje uz visoku efikasnost nose i vrlo visoke troškove. Stoga hrvatski osiguratelji posljednjih nekoliko godina rade i na razvoju bankookanala na koji otpada 16% premije ţivotnog osiguranja, što je relativno malen udio ako se usporedi s nekim visoko razvijenim osigurateljnim trţištima, ali predviĊa se daljnje jaĉanje toga kanala i intenzivnije povezivanje usluga banaka i osiguranja. Alternativni kanali distribucije, takoĊer s troškovne strane vrlo efikasni, u Hrvatskoj su još uvijek u povojima. Naime, osiguratelji u Hrvatskoj s rezervom pristupaju internetu, mobilnoj tehnologiji, pozivnim centrima i drugim alternativama tradicionalnoj prodaji. Razliĉite preferencije potrošaĉa dovode do potrebe za višekanalnom distribucijom. Svaki je kanal potreban, a odabir ovisi o preferencijama i obiljeţjima samog potrošaĉa. Za potrebe istraţivanja provedeno je jednokratno opisno istraţivanje anketnim upitnikom na uzorku od 120 ispitanika kojim se ţeljelo ustanoviti kakva je percepcija pojedinih kanala prodaje osiguranje kod hrvatskih potrošaĉa. Primarnim istraţivanjem se uoĉilo postojanje razlika u percipiranju pojedinih prodajnih kanala ovisno o demografskim kriterijima - dob, stupanj obrazovanja. Da bismo dublje istraţili kakva je budućnost pojedinih kanala prodaje u Hrvatskoj, napravljen je intervju s jednim od uvaţenih struĉnjaka iz podruĉja osiguranja – prof. dr.sc. Marijanom Ćurkovićem. Dr. Ćurković, poĉasni doţivotni predsjednik Upravnog odbora Hrvatskog ureda za osiguranja i glavni urednik portala www.osiguranje.hr, komentirao je prednosti i nedostatke te potencijal i smjer razvoja prodajnih kanala osiguranja u Hrvatskoj.
osiguranje; kanali prodaje; preferencije potrošaĉa; Hrvatska
nije evidentirano
engleski
Insurance distribution channels in Republic of Croatia
nije evidentirano
insurance; distribution channels; customer’s preferences; Croatia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
78
06.12.2010.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb