Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kanali prodaje u djelatnosti osiguranja u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 369547)

Ocjenski rad | diplomski rad

Matić, Iva Kanali prodaje u djelatnosti osiguranja u Republici Hrvatskoj / Tomašević Lišanin, Marija (mentor); Ozimec, Kristina (neposredni voditelj). Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2010

Podaci o odgovornosti

Matić, Iva

Tomašević Lišanin, Marija

Ozimec, Kristina

hrvatski

Kanali prodaje u djelatnosti osiguranja u Republici Hrvatskoj

Nakon osamostaljenja Hrvatske i napuštanjem dotadašnjeg socijalistiĉkog drţavnog ustroja dogaĊa se ekspanzija i na trţištu osiguranja. Broj osiguratelja konstantno se povećava da bi danas dostigao brojku od 27 društava. Ukupna bruto premija je iz godine u godinu u konstantnom rastu, izuzev krizne 2008. i 2009. godine, a povećavao se i udio ţivotnih osiguranja u strukturi ukupne premije što ukazuje na postupni razvoj sektora osiguranja u Hrvatskoj. TakoĊer je slijedio i razvoj sofisticiranijih proizvoda, a osiguravajuća društva logiĉnim slijedom dogaĊaja mijenjaju i prilagoĊavaju svoju prodajnu strukturu. Znaĉajni se napori ulaţu u formiranje vlastite interne prodajne mreţe na koju u 2009. godini otpada 27% premije ţivotnog osiguranja i ĉak 48% premije neţivotnog osiguranja. Agencijska prodajna mreţa s druge strane zauzima ĉak 43% premije ţivotnog osiguranja, odnosno 21% premije u segmentu neţivotnog osiguranja. Ovi tradicionalni kanali prodaje uz visoku efikasnost nose i vrlo visoke troškove. Stoga hrvatski osiguratelji posljednjih nekoliko godina rade i na razvoju bankookanala na koji otpada 16% premije ţivotnog osiguranja, što je relativno malen udio ako se usporedi s nekim visoko razvijenim osigurateljnim trţištima, ali predviĊa se daljnje jaĉanje toga kanala i intenzivnije povezivanje usluga banaka i osiguranja. Alternativni kanali distribucije, takoĊer s troškovne strane vrlo efikasni, u Hrvatskoj su još uvijek u povojima. Naime, osiguratelji u Hrvatskoj s rezervom pristupaju internetu, mobilnoj tehnologiji, pozivnim centrima i drugim alternativama tradicionalnoj prodaji. Razliĉite preferencije potrošaĉa dovode do potrebe za višekanalnom distribucijom. Svaki je kanal potreban, a odabir ovisi o preferencijama i obiljeţjima samog potrošaĉa. Za potrebe istraţivanja provedeno je jednokratno opisno istraţivanje anketnim upitnikom na uzorku od 120 ispitanika kojim se ţeljelo ustanoviti kakva je percepcija pojedinih kanala prodaje osiguranje kod hrvatskih potrošaĉa. Primarnim istraţivanjem se uoĉilo postojanje razlika u percipiranju pojedinih prodajnih kanala ovisno o demografskim kriterijima - dob, stupanj obrazovanja. Da bismo dublje istraţili kakva je budućnost pojedinih kanala prodaje u Hrvatskoj, napravljen je intervju s jednim od uvaţenih struĉnjaka iz podruĉja osiguranja – prof. dr.sc. Marijanom Ćurkovićem. Dr. Ćurković, poĉasni doţivotni predsjednik Upravnog odbora Hrvatskog ureda za osiguranja i glavni urednik portala www.osiguranje.hr, komentirao je prednosti i nedostatke te potencijal i smjer razvoja prodajnih kanala osiguranja u Hrvatskoj.

osiguranje; kanali prodaje; preferencije potrošaĉa; Hrvatska

nije evidentirano

engleski

Insurance distribution channels in Republic of Croatia

nije evidentirano

insurance; distribution channels; customer’s preferences; Croatia

nije evidentirano

Podaci o izdanju

78

06.12.2010.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija