Rano prepoznavanje reumatskih bolesti. (CROSBI ID 8945)

Urednička knjiga | monografija (stručna)

Rano prepoznavanje reumatskih bolesti. / Tonko, Vlak ; Martinović Kaliterna, Dušanka (ur.) Split: Medicinski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2011

Tonko, Vlak ; Martinović Kaliterna, Dušanka

Rano prepoznavanje reumatskih bolesti.

Pred nama je nova hrvatska reumatološka knjiga Rano prepoznavanje reumatskih bolesti. Dijagnostika i liječenje. Zbirka je to predavanja održanih na istoimenom poslijediplomskom tečaju prve kategorije, održanom svibnja 2011. u Splitu. U knjizi su sljedeća poglavlja: Daniela Marasović Krstulović i Dijana Perković “Reumatoidni artritis”, Daniela Marasović Krstulović “Kardiovaskularni rizik kod lije- čenja upalnih reumatskih bolesti”, Tonko Vlak “Spondiloartritisi - Spondiloartropatije”, Ivanka Marinović “Ankilozantni spondilitis”, Jadranka Morović-Vergles “Psorijatični artritis”, Tonko Vlak “Nefarmakološko liječenje najučestalijih spondilartritisa (ankilozantni spondilitis i psorijatičnui artritis), Dušanka Martinović Kaliterna i Dijana Perković “Sistemski eritemski lupus”, Mislav Radić i Dušanka Martinović Kaliterna “Sistemska skleroza”, Daniela Šošo “Najvažnije laboratorijske pretrage kod reumatskih bolesnika i njihovo tumačenje”, Daniela Marasović Krstulović “Cijepljenje u upalnim reumatskim bolestima”, Ivanka Marinović i Tonko Vlak “Osteoartritis”, Tonko Vlak “Osteoartritis - degenerativene bolesti slabinske kralježnice (križobolja)”, Dinko Pivalica “Estra- artikularni ili izvanzglobni reumatizam”, Tonko Vlak “ Načela liječenja reumatskih bolesti”, Tonko Vlak “Nefarmarmakološko liječenje” i Tonko Vlak “Evaluacija uspješnosti liječenja reumatskih bolesti”. U poglavljima se nalaze ukusne dvobojne tablice i lijepe slike u boji, a na kraju svakoga poglavlja slijedi popis literature, u kojemu su autori samo u dva rada abecedno poredani? Knjiga sadrži kazalo pojmova, na šest stranica, što omogućuje bolje snalaženje u tekstu. Posve na kraju je zahvala farmaceutskim tvrtkama (9) koje su potpomognule tiskanje knjige, praćena sa četiri cijelostranične reklame lijekova: jednog klasičnog antireumatika, dva kombinirana analgetika i jednog preparata za intraartikularnu primjenu. Knjiga je tvrdo uvezana i sadrži 239 stranice. Na zadnjoj stranici korica ima navedenu iznanađujuće visoku cijenu od 195, 00 kuna! U poglavlju “Nefarmakološko liječenje” veća je pažnja posvećena kineziterapiji, o kojoj je pisao Dinko Pivalica, kao i pomagalima, dok je balneoterapija spomenuta jednom riječju uz ljekovite vode kao fi zikalni agens! Knjiga se preporuča kao reumatološki podsjetnik sudionicima tečaja, kao i onima koji žele korisno reumatološko štivo.

reumatske bolesti; rano prepoznavanje

Early recognition of rheumatic diseases.

rheumatic diseases; early recognition