Druge vrste radova | ostalo

• Obrazovni materijal (nedefinirano )

Barković, Dražen Uvod u operacijski management / Turkalj, Željko (ur.). Osijek: Ekonomski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 1999. 254..

Barković, Dražen

Turkalj, Željko

Uvod u operacijski management

Operacijski management se odnosi na upravljanje onim poslovnim aktivnostima koje proizvode proizvode ili daju usluge. Nekada je taj termin bio poznat opd nazivom upravljanje proizvodnjom ili upravljanje industrijom. Dva kasnija termina su sugerirala da se tu radi samo o proizvodnji fizičkih dobara i proizvoda, što uopće nije slučaj. Principi proizvodnog managementa podrazumijevaju mnogo širi pojam nego što je to sama proizvodnja, jer termin operacijski management uključuje davanje usluga. Operacijski management se bavi outputima bilo kojeg posla, odnosno konverzijom outputa da bi se stvorili izvjesni input. Taj proces poznat je pod pojmom transformacije čiji rezultat je materijalni proizvod, nematerijalna usluga ili dobrotvorno djelo. U posljednje vrijeme poraslo je zanimanje za operacijski management. Tome su dva razloga. Prvi razlog leži u modernom pristupu poboljšanju posla koji u žarište stavlja optimalizaciju poslovne proizvodnje i uslužne prakse eliminiranjem gubitaka i uključivanjem ljudskog čimbenika u procese transformacije. Drugi razlog je onaj koji danas podstiče konkurentsku sposobnost na globalnom tržištu na kojemu nema opstanka bez najbolje kvalitete proizvoda ili usluge. Poslovni uspjeh zavisi o tome može li se poduzeže simultano natjecati na četiri polja: fleksiblnosti, efikasnosti, kvaliteti, inovaciji.

operacijski management; operacijska strategija; optimalizacija resursa; planiranje proizvoda

Introduction in operational management

operational management; operational strategy; optimizing of resources; product planning