Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razine jezičnih predvještina učenika u hrvatskom jeziku na početku prvoga razreda osnovne škole (nečitač, polučitač i čitač) - inicijalno istraživanje (CROSBI ID 582668)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Budinski, Vesna ; Kolar Billege, Martina Razine jezičnih predvještina učenika u hrvatskom jeziku na početku prvoga razreda osnovne škole (nečitač, polučitač i čitač) - inicijalno istraživanje // Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete / Bežen, A., Majhut, B. (ur.). Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 89-104

Podaci o odgovornosti

Budinski, Vesna ; Kolar Billege, Martina

hrvatski

Razine jezičnih predvještina učenika u hrvatskom jeziku na početku prvoga razreda osnovne škole (nečitač, polučitač i čitač) - inicijalno istraživanje

Prostor dodira jezičnih predvještina i formalne (sustavne, uobličene) školske pouke (namjernog svladavanja početnog čitanja i pisanja) iznimno je važan zbog zajedničkih obilježja jezičnoga razvoja. Slušna i vidna percepcija, motorika i znanje jezika na razini jezične predvještine uvjet su za napredovanje učenika u početnom čitanju i pisanju. Fonološka svjesnost (fonem, slog, riječ), vidna obrada (vidno razlikovanje sličnog i različitog), izloženost jeziku (izloženost čitanju i pisanju) i uporaba jezika osnovne su predvještine pomoću kojih procjenjujemo individualne razlike među djecom. Šaranje, držanje olovke, pritisak olovkom, orijentacija (snalaženje) na papiru i izloženost pisanju predvještine su potrebne za motoričku aktivnost pisanja (grafomotorika). Pojedinačna obilježja utvrđuju se ispitivanjem predznanja pismenosti učenika prvoga razreda osnovne škole na početku školske godine (prvi tjedan). Ispituju se predvještine svakog učenika po elementima: prepoznavanje (čitanje i pisanje) tiskanih slova (velikih i malih), čitanje i pisanje manjih riječi i rečenica velikim i malim tiskanim te pisanim slovima. Pregled stanja pismenosti učenika bilježi se sljedećim kategorijama: ne zna, zna djelomično i zna u potpunosti. Zaključno vrjednovanje pregleda stanja pismenosti sadrži kategorije: nečitač, polučitač i čitač. Nečitač ne prepoznaje ni jedno slovo ; polučitač prepoznaje većinu velikih i malih tiskanih slova, ali ih ne zna napisati, čita sa zastajkivanjem i prekidima ; čitač zna čitati riječi i rečenice pisane malim i velikim tiskanim slovima te pisati velikim tiskanim slovima. Razine jezičnih predvještina u čitanju i pisanju, važan su podatak učitelju radi metodičke organizacije početne nastave čitanja i pisanja te praćenja napredovanja učenika do automatizacije te vještine. Rezultati istraživanja pokazatelj su individualnih razlika među učenicima što uvjetuje i raznolikost metodičkih pristupa poučavanju u početnoj nastavi čitanja i pisanja.

jezične predvještine ; nastava početnog čitanja i pisanja ; predznanje pismenosti ; nečitač ; polučitač ; čitač

nije evidentirano

engleski

Levels of pre-developed language skills at the beginning of grade one in primary school (non- reader, partial-reader and reader)-initial research

nije evidentirano

language pre-skills ; initial teaching of reading and writing ; previous literacy knowledge ; non- reader ; half-reader ; reader

nije evidentirano

Podaci o prilogu

89-104.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Redefiniranje tradicije: dječja književnost, suvremena komunikacija, jezici i dijete

Bežen, A., Majhut, B.

Zagreb: Europski centar za napredna i sustavna istraživanja (ECNSI) ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

978-953-7210-43-4

Podaci o skupu

Četvrti specijalizirani znanstveni skup Rano učenje hrvatskoga/materinskoga/stranoga jezika (RUHMSJ-4)

predavanje

11.11.2011-13.11.2011

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija