Motivacija učenika i konceptualno razumijevanje sadržaja energije na kraju osnovne škole (CROSBI ID 369789)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Martinko, Sanja
Paar, Vladimir
Nazor, Mirjana
hrvatski
Motivacija učenika i konceptualno razumijevanje sadržaja energije na kraju osnovne škole
U ovom su radu objavljena empirijska istraživanja na statistički signifikantnom uzorku od 473 učenika šestog razreda te 557 učenika osmog razreda iz 8 osnovnih škola grada Zagreba i zagrebačke županije. Istraživanjem se željelo utvrditi učeničke predkoncepcije o energiji prije početka nastave fizike, na kraju šestog razreda te ispitati konceptualno razumijevanje fizikalnog sadržaja energije na kraju osnovne škole. Također se željela istražiti motivacija učenika za učenje fizikalnih sadržaja, uočiti eventualna korelacija između stavova učenika prema fizici i njenim sadržajima s motivacijom za daljnje učenje fizike u srednjoj školi te pokazati ima li različitosti u stavovima, motivaciji i razini usvojenosti nastavnih sadržaja kod dječaka i djevojčica. Dokazano je, na temelju analize ovih empirijskih istraživanja, kako učenici s pozitivnijim stavovima o fizici ostvaruju prosječno bolje rezultate na testu znanja. Također je dokazano da je odnos opće motivacije i uratka u testu podjednak kod oba spola, dok su pojedini motivacijski elementi različito povezani sa znanjem kod dječaka i djevojčica. Pokazalo se kako je povezanost stavova prema načinu učenja fizike i ukupnog rezultata na testu nešto veća kod učenica, dok je veza subskale motivacije za daljnje učenje fizike i rezultata na testu veća kod učenika muškog spola.
učenje; aktivno učenje; motivacija; učenik; nastavnik; interaktivna nastava fizike; prirodoznanstvena i fizikalna pismenost; učeničke predkoncepcije; konceptualna promjena; energija i njeni oblici
nije evidentirano
engleski
Energy at the end of the elementary school
nije evidentirano
learning; active learning; motivation; a student; a teacher; interactive physics teaching; natural science and physical literacy; students' preconceptions; conceptual change; energy and its forms
nije evidentirano
Podaci o izdanju
143
01.01.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu
Split