Nezavisni lokalni politički akteri u Hrvatskoj (CROSBI ID 45358)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Koprić, Ivan Nezavisni lokalni politički akteri u Hrvatskoj // Izbori zastupnika u Hrvatski sabor i referendum / Barbić, Jakša (ur.). Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2011. str. 87-112

Koprić, Ivan

Nezavisni lokalni politički akteri u Hrvatskoj

Nezavisni lokalni politički akteri različito su zastupljeni u različitim europskim zemljama, kako mjereno potporom birača, tako i zastupljenošću u lokalnim predstavničkim tijelima. Zemlje u kojima su oni većina u predstavničkim tijelima jedinica lokalne samouprave su iznimka (Poljska, Češka). Zato većinom predstavljaju korektivnu političku snagu na lokalnoj razini, u odnosu na političke stranke koje su uglavnom glavni politički igrači i na toj razini. U Hrvatskoj nezavisni akteri na lokalnoj razini, kako unutar predstavničkih tijela, tako i u načelničkim izborima, dobivaju potporu birača veću od konačnog uspjeha. Na izborima 2009. ta je potpora iznosila oko 20 %, dok je uspjeh bio dvostruko manji, oko 10 %. Ukupno je sudjelovalo 766 nezavisnih aktera, i to 331 nezavisna lista s nositeljem koji se nije natjecao i za načelničku poziciju, 217 kandidata za načelnička mjesta koji su ujedno predvodili svoje nezavisne liste, te 218 kandidata za načelnike koji nisu pokušavali osvojiti mandate u lokalnom predstavničkom tijelu Sveobuhvatna analiza podataka o uspješnosti nezavisnih lista i nezavisnih kandidata pokazala je da su oni nezavisni akteri koji su se natjecali i za načelnička i za vijećnička mjesta bili najuspješniji. Izravni izbor načelnika nije doveo do većeg uspjeha nezavisnih političkih aktera.

nezavisni politički akteri – Europa i Hrvatska, nezavisne lokalne liste, nezavisni kandidati za načelnike, političke stranke, lokalna politika

Independent local political actors in Croatia

independent political actors - Europe and Croatia, independent local lists, independent candidates for municipal mayors, political parties, local politics