Židovski Zagreb : kulturno-povijesni vodič (CROSBI ID 8962)

Knežević, Snježana ; Laslo, Aleksander Židovski Zagreb : kulturno-povijesni vodič. Zagreb: Predstavnik židovske nacionalne manjine Grada Zagreba ; Židovska općina Zagreb ; AGM, 2010

Knežević, Snježana ; Laslo, Aleksander

Židovski Zagreb : kulturno-povijesni vodič

Publikacija prikazuje povijest i sadašnjost židovske zajednice u Zagrebu. Glavni je cilj pokazati što su Židovi dali Zagrebu na područjima kulture, umjetnosti, znanosti, društvenog i političkog razvoja u razdoblju modernizacija, sve do Drugog svjetskog rata. Jedno je od težišta arhitektura, napose važne javne zgrade koja čine urbani i kulturni identitet Zagreba (A. Laslo), a drugo afirmacija ličnosti koje su zadužile zajednicu i grad. Zasniva se na snazi i sugestivnosti slike, pa su tekstovi svedeni na bitno, s time da su u uvodnom dijelu knjige tri teksta koja predstavljaju cilj projekta Uvodna riječ (Sanja Zoričić Tabaković) ; Židovi i Zagreb – Zagreb i Židovi (dr. Ognjen Kraus), O povijesti Židovske općine Zagreb (Snješka Knežević). Publikacija se sastoji od postera i knjige. Na licu postera predstavljene su teme: Židovska topografija: 17 mjesta na planu grada ; Sinagoga u slici grada ; Hram – templ 1867 - 1942. ; Reliquiae reliquiarum ; Mjesta života i počinka ; na naličju: Graditelji modernog Zagreba: zgrade i arhitekti ; Lica iz sjene ; Općina danas. Knjiga se sastoji od sljedećih poglavlja: Slike i lica prošlosti (Mjesta: općina – hram ; Dobrotvorne i socijalne ustanove ; Obrazovne i kulturne ustanove, Makabi, Cionisti), Predvodnici modernizacije (Pokretači i izumitelji ; Donatori ; Poduzetnici – industrijalci – bankari ; Dućani i reklame, kavane i mjesta okupljanja ; Talenti i osobnosti ( Liječnici i znanstvenici ; Umjetnici (fotografi – slikari – kipari ; muzičari – kazališni umjetnici ; književnici – publicisti ; Ljevičari – borci) ; Holokaust, Obnova života, Sadašnjost (Život, okupljanja, svečanosti ; Publikacija Židovske općine Zagreb ; Pohodi Jasenovcu ; Blagdani – druženja – zabave ; U Schwarzovu ; Djeca), Judaica (izbor iz umjetničke zbirke ŽOZ) ; Isprava iz 1898. ; Prilogu (Kratke biografije osoba predstavljenih na posteru u sekvencama: Lica iz sjene i Graditelji modernog Zagreba)

Zagreb; Židovska zajednica; modernizacija; doprinos znanosti i kulturi

Jewish Zagreb : Cultural-historical Guide

Zagreb; Jewish Community; Modernisation; Science; Culture