Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Analiza kvalitete kolosijeka na dionici željezničke pruge Vrpolje - Ivankovo (CROSBI ID 769685)

Druge vrste radova | elaborat/studija

Lakušić, Stjepan ; Haladin, Ivo Analiza kvalitete kolosijeka na dionici željezničke pruge Vrpolje - Ivankovo // Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu. 2010.

Podaci o odgovornosti

Lakušić, Stjepan ; Haladin, Ivo

hrvatski

Analiza kvalitete kolosijeka na dionici željezničke pruge Vrpolje - Ivankovo

Za potrebe ispitivanja buke novog elektromotornog niskopodnog vlaka tvrtke KONČAR, provedena je detaljna kontrola stanja gornjeg ustroja kolosijeka na dionici željezničke pruge ''Vrpolje – Ivankovo''. Kontrola stanja gornjeg ustroja kolosijeka provedena je s ciljem određivanja ispitnog poligona (dionice) na navedenoj željezničkoj pruzi, na kojem će biti provedeno ispitivanje buke koju vlak uzrokuje uslijed kretanja određenom brzinom, buke unutar vozila, vibracija vozila te mirnoće kretanja vozila. U cilju definiranja stanja gornjeg ustroja kolosijeka, provedena su mjerenja geometrije kolosijeka (kontrola širine kolosijeka te visinskog odnosa tračnica) te mjerenja ravnosti vozne površine tračnica. Kontrolom geometrije kolosijeka ustanovljena su odstupanja širine kolosijeka i visinskog odnosa tračnica od propisnikom definiranih dopuštenih vrijednosti. Prvo je provedena analiza geometrije kolosijeka dobivene mjernim vozilom EM-120, a nakon razmatranja dobivenih rezultata te elemenata same trase željezničke pruge (kružne krivine, objekti, cestovni prijelazi) određen je ispitni poligon duljine 100 m za provođenje mjerenja buke vlaka. Kontrolom ravnosti vozne površine tračnica ustanovljene su razne nepravilnosti na voznoj površini tračnica koje utječu na povećanje dinamičkih udara kako na kolosijek tako i na ispitno tračničko vozilo. Interakcija kotača i tračnice glavni je izvor većine pobuda u tračničkom prometu, posljedica čega su svakako povećanja sila na kontaktu kotača i tračnice, povećanja vibracija kolosijeka i vozila te povećanja razine buke (koja je u ovakvim slučajevima često i iritirajuća). Na odabranom ispitnom poligonu duljine 100 m, provedena je kontrola ravnosti vozne površine tračnica s digitalnim mjernim uređajem RAILPROF 1000.

geometrija kolosijeka; ravnost vozne površine; interakcija kotača i tračnice

nije evidentirano

engleski

Analysis of the track quality on a section of railway line Vrpolje - Ivankovo

nije evidentirano

track geometry; rail running surface; wheel-rail interaction

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2010.

nije evidentirano

objavljeno

Povezanost rada

Građevinarstvo