Hrvatska - duša Mediterana ; Izložba o pomorstvu na hrvatskom Jadranu (CROSBI ID 179855)

Prilog u časopisu | stručni rad

Džin, Kristina ; Radić Rossi, Irena Hrvatska - duša Mediterana ; Izložba o pomorstvu na hrvatskom Jadranu // Materijali (Društvo za povijest i kulturni razvoj Istre), 20 (2011), 85-86-172-173

Džin, Kristina ; Radić Rossi, Irena

Hrvatska - duša Mediterana ; Izložba o pomorstvu na hrvatskom Jadranu

Projekt Ministarstva kulture Republike Hrvatske «Hrvatska – Duša Mediterana („Croacìa Alma Mediterránea“) nastala je kao rezultat uspješne međunarodne kulturne suradnje između Republike Hrvatske i Kraljevine Španjolske u 2007. g.. Ova zamisao realizirana je po prvi put od 26. ožujka do 30. lipnja 2007. g. u Pomorskom muzeju u Barceloni gdje ju je razgledalo 87.000 posjetitelja i tijekom EXPO-a 2008. g. u Zaragozi. U Zaragozi je izložba imala priliku i čast otvoriti novouređeni muzej u ranijim prostorijama stare šećerane. Realizatori izložbe su članovi tima renomiranih muzealaca: koordinatorica mr. sc. Kristina Džin (Arheološki muzej Istre, Pula), mr.sc. Irena Radić Rossi (Hrvatski restauratorski zavod, Odjel za podvodnu arheologiju), Milvana Arko- Pijevac i Borut Kružić (Prirodoslovni muzej, Rijeka), Đivo Bašić (Dubrovački muzeji – Pomorski muzej, Dubrovnik), dr.sc. Davor Mandić (Povijesni muzej, Pula), Nikša Mendeš (Pomorski i povijesni muzej Hrvatskog primorja, Rijeka), mr.sc. Jasen Mesić (Ministarstvo kulture RH, Uprava za zaštitu kulturne baštine, Zagreb) i Bojan Pešl (Hrvatski pomorski muzej, Split), a svoje priloge dali su i vanjski suradnici: Velimir Salamon, Mithad Kozličić, Zdenko Brusić, Stanko Piplović i Lovorka Čoralić. Autorica likovnog postava: Nikolina Jelavić Mitrović. Izložba u Projektu pod naslovom „Pomorstvo na hrvatskom Jadranu“ imala je za cilj predstavljanje hrvatskog pomorstva kroz minula stoljeća. Realizirana je s originalnim najreprezentativnijim eksponatima iz fundusa hrvatskih pomorskih muzeja, pomorskih i sakralnih zbirki te brojnim reprodukcijama. Sve izložbene cjeline popraćene su nizom multimedijskih prikaza. Među 26 tema izložbenog projekta ističu se one koje su privukle najveću pozornost javnosti: Doba ilirske moći, Diomedov otok – Palagruža, Jadranski most, Mare Adriaticum – Mare Superum, Starohrvatska kondura, Dubrovačka republika, Bitka kod Lepanta, Viški boj, Svjetionici, Priča o torpedu, Doprinos hrvatskih znanstvenika znanosti o moru i pomorstvu. Značaj ovog izložbenog Projekta je predstavljanje Hrvatske kao pomorske zemlje, koja je tijekom povijesti sudjelovala u svim zbivanjima na Mediteranu i brojnim Hrvatima koji su dali značajan doprinos razvitku pomorstva i pomorskih znanosti.

izložbeni projekt ; Hrvatska ; pomorstvo

Croatia - the soul of the Mediterranean ; Maritime Exhibition on the Croatian Adriatic

exhibition ; Croatia ; maritime tradition