Virtualna ekonomija (CROSBI ID 8978)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena)

Kolaković, Marko Virtualna ekonomija. Zagreb: Strategija, 2010

Kolaković, Marko

Virtualna ekonomija

Slijedeći put od teorije do prakse, knjiga je podijeljena na šest poglavlja. Prvo poglavlje knjige naziva se „Pojmovno definiranje i uvjeti koji su doveli do nastanka virtualne ekonomije“ i bavi se teoretskim definiranjem Virtualne ekonomije, te se osvrće na uvjete koji su doveli do njezinog nastanka. U drugom poglavlju pod nazivom „Suvremene teorije koje utječu na nastanak i razvoj virtualne ekonomije“ opisane su relevantne suvremene ekonomske teorije i njihov utjecaj Virtualnu ekonomiju. U trećem poglavlju pod naslovom „Određivanje granica poduzeća u virtualnoj ekonomiji“ opisane su ključne sposobnosti, outsourcing te zajednički načini stvaranja konkurentske prednosti suvremenih poduzeća kao što su: umrežavanje, povezivanje u strateške saveze te ulazak u virtualnu organizaciju poslovanja. U četvrtom poglavlju pod nazivom „Novi poslovni subjekti virtualne ekonomije“ pojmovno su definirani i opisani novi termini ; prvenstveno virtualne organizacije i virtualna poduzeća, ali i virtualne tvornice, virtualni timovi, virtualne banke i dr. U petom poglavlju „Upravljanje ekonomskim odnosima između poslovnih subjekata virtualne ekonomije“ opisana je „nova uloga“ menadžmenta u virtualnoj ekonomiji, te načini i modeli upravljanja virtualnim poduzećem. U šestom poglavlju predloženi su neki modeli transformacije klasičnih poduzeća u virtualna poduzeća, dat osvrt na pravne aspekte virtualnih poduzeća uz naglasak na visoku razinu povjerenja potrebnu za takav model poslovanja. U zaključku su prikazane perspektive i mogućnosti daljnjeg razvoja koncepta virtualne ekonomije.

nova ekonomija; znanje; nove ekonomske teorije; teorija intelektualnog kapitala

Virtual economy

new economy; knowledge; new economic theories; theory of intellectual capital