Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Biblijski frazemi u nastavi hrvatskoga jezika i prepoznavanje njihove semantike među studentima Učiteljskog fakulteta – Odsjek u Ppetrinji (CROSBI ID 582958)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Vuić, Božica ; Franc, Vendi Biblijski frazemi u nastavi hrvatskoga jezika i prepoznavanje njihove semantike među studentima Učiteljskog fakulteta – Odsjek u Ppetrinji // 25. međunarodni znanstveni skup Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici : Zbornik / Karabalić, Vladimir ; Varga, Melita Aleksa ; Pon, Leonard (ur.). Osijek: HDPL ; Filozoifski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera, 2011. str. 339-352

Podaci o odgovornosti

Vuić, Božica ; Franc, Vendi

hrvatski

Biblijski frazemi u nastavi hrvatskoga jezika i prepoznavanje njihove semantike među studentima Učiteljskog fakulteta – Odsjek u Ppetrinji

U radu se govori o frazemima i frazeologiji u nastavi hrvatskoga jezika od nižih razreda osnovne škole do sveučilišne nastave. Jedan od četiriju uvjeta koje neka veza leksema mora ispuniti da bi bila frazem jest i semantički uvjet.Budući da značenje frazema nije mehanički zbroj značenja njegovih sastavnica nego bar jedna punoznačnica mora proći značenjsku preobrazbu, znači da shvaćanje frazema i njegova uporaba u osobnom govoru zahtijeva kompleksnu kontekstualnu utemeljenost uvjetovanu djelomice i podrijetlom frazema. Problem semantike frazema uočen je u radu sa studentima Učiteljskog fakulteta – Odsjek u Petrinji kroz nastavne sadržaje kolegija Hrvatski jezik i Metodika hrvatskoga jezika. Strukturiranim upitnikom kojim su obuhvaćeni studenti učiteljskog studija od 1. do 5. godine provjerilo se koliko budući učitelji shvaćaju značenje ponajprije biblijskih frazema kako bi svoje znanje mogli prenositi.Analiza rezultata pokazuje da većina ispitanih studenata ne razumije značenje biblijskih frazema osobito onih koji su se udaljili od svoje prvobitne biblijske semantike (npr. držati se kao drvena Marija ili koštati kao svetog Petra kajgana), a onaj dio ispitanika koji razumije značenje tim se frazemima ne koristi u svom aktivnom rječniku. Analizom nastavnog plana i programa i udžbenika za područje hrvatskog jezika uočeno je da se frazeologiji i frazemima hrvatskoga jezika ne posvećuje dovoljno pozornosti u čemu se prepoznaje i uzrok nerazumijevanja značenja biblijskih frazema.

frazem ; biblijski frazem ; značenje i razumijevanje frazema ; nastavni plan i program ; udžbenik za hrvatski jezik

nije evidentirano

engleski

Biblical idioms in Croatian language teaching and recognition of their semantics by the students of the Faculty of teacher education, Local branch in Petrinja

nije evidentirano

idioms ; biblical idioms ; meaning and understanding idioms ; curriculum ; textbook for the Croatian language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

339-352.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Karabalić, Vladimir ; Varga, Melita Aleksa ; Pon, Leonard

Osijek: HDPL ; Filozoifski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera

Podaci o skupu

Međunarodni znanstveni skup Aktualna istraživanja u primijenjenoj lingvistici (25 ; 2011)

poster

12.05.2011-14.05.2011

Osijek, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija