Vizionarne transformacije Vesne Sokolić (CROSBI ID 769715)

Druge vrste radova | ostali članci/prilozi

Reberski, Ivanka Vizionarne transformacije Vesne Sokolić // katalog izložbe. 2011.

Reberski, Ivanka

Vizionarne transformacije Vesne Sokolić

Slikarica Vesna Sokolić jedna je od najpotentnijih koloristkinja na hrvatskoj likovnoj sceni druge polovine prošlog stoljeća do danas. Izbor motiva iz njezine bogate pejzažne dionice koji je predstavljen na ovoj izložbi ekspresivni je doživljajni svijet hrvatskog krajolika i transformiran posebnom osjetljivošću ove slikarice. Studirala je slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, a potom se studijski usavršavala u Parizu. Kasnije, na brojnim putovanjima prikupljala je nova iskustva. Jedinstven slikarski svijet koji nam se otvara na ovim slikama nastao je na motivima njezina zavičajnog, blago brdovitog podsljemenskog pejzaža i jadranskog otočkog prostora u kojemu motivika usamljenih otoka i lebdećih galebova poprimaju posebnu znakovitost. Na toj paradigmatskoj temi kontinentalnog i mediteranskog krajolika, Vesna Sokolić izgradila je autentičnu svojstvenost stila i motivike. Kolorističkom ekspresijom uspjela je transformirati pitomu konfiguraciju sljemenskih obronaka u dinamičke ritmove snažnih suzvučja. Otočke panorame nad kojima kruže jata galebova druga je njezina velika tema. »Otok« se u njezinu slikarsku uobrazilju urezao kao prirodna činjenica iz kojeg se fenomena iskristalizirao jedan od najautentičnijih motiva njene pejzažne ikonografije. Prebacujući se i u slikarstvu iz jednog prostora na drugi pratila je zapravo ritam vlastitih kretanja kroz prostor i vrijeme.

Vesna Sokolić; slikarstvo; impresionizam; kolorizam; koloristička transformacija; pejzaž

Visionary Metamorphoses by Vesna Sokolić

Vesna Sokolić; painting; impressionism; landscape