U potrazi za identitetom: tradicijska glazba u osnovnim školama (CROSBI ID 583055)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Miholić, Irena U potrazi za identitetom: tradicijska glazba u osnovnim školama. 2010

Miholić, Irena

U potrazi za identitetom: tradicijska glazba u osnovnim školama

: Svima je poznata činjenica da je tradicijska glazba Hrvatske sastavni dio glazbenog odgoja, posebice u osnovnim školama. U pravilu se radi o pjesmama iz različitih krajeva koje su uvrštene u gradivo zbog glazbenih (melodija, ljestvica, ritam) ili tekstovnih sastavnica. Porijeklo pjesama, instrumentarij, ples, uloga pjesme u životu ljudi odnosno kontekst izvođenja nije relevantan. S promjenom nastavnog plana i programa u osnovnim školama, promijenili su se i zahtjevi učitelja i učenika te se ukazala potreba za novim materijalom koji bi olakšao upoznavanje tradicijske (glazbene) kulture. Pri sastavljanju udžbenika Hrvatska tradicijska glazba, pratile su me različite nedoumice, raskoraci između struke etnologa-znanstvenika i glazbenjaka-učitelja. Da li su fotografije i zvukovni primjeri snimljeni u novije vrijeme u izvedbi kulturno-umjetničkih društava pravi pokazatelji tradicijske kulture? Čak i onda kad su „inscernirani“ na „autentičnim“ mjestima? Kako odabrati prave primjere? Može li se baštinom sela djeci pomoći u kreiranju vlastitiog i društvenog identiteta te može li se time potaknuti dijalog i razumijevanje razlika i kod drugih kultura? Može li se tradicijska kultura predstaviti djeci na zanimljiv način te na koji način je resurs za vrijedan sadržaj života?

identitet; tradicijska glazba; glazbena edukacija

Searching for identity: traditional music in primary schools

identity; traditional music; music education)