Group therapy in people with aphasia (CROSBI ID 583057)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Leko, Ana ; Prizl Jakovac, Tatjana ; Roglić, LJubica ; Simonić Marija Group therapy in people with aphasia // Umjetnost i znanost u razvoju životnog potencijala / Prstačić, M. (ur.). Zagreb, 2011. str. 30-30

Leko, Ana ; Prizl Jakovac, Tatjana ; Roglić, LJubica ; Simonić Marija

Group therapy in people with aphasia

Povijest grupne terapije afazija seže u vrijeme Drugoga svjetskoga rata za jezično-govornu terapiju vojnika s ozljedama mozga. Iako je danas individualna logopedska terapija standard u rehabilitaciji afazija, grupna logopedska terapija još uvijek je zanemareno područje. Dok jedni istraživači tvrde da je ona samo nadopuna individualnoj terapiji, drugi smatraju da je upravo psihosocijalna potpora ključna za osobe s afazijom. Postoji i stajalište da grupna terapija ne smije biti jedini oblik terapije budući da daje rezultate primarno na emocionalnom i socijalnom području. Kako bi se principi govorno-jezične terapije što bolje prilagodili grupnom načinu provođenja terapije, postoje dva pravca: direktni (strukturirani) i indirektni (nestrukturirani). Grupna terapija može uključivati obiteljsko savjetovanje, grupe potpore, te višenamjenske grupe. U okviru Logopedskog kabineta u Centru za rehabilitaciju, Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta osmišljena je i počela se provodititi i grupna logopedska terapija za osobe s afazijom. U grupnu terapiju uključene su četiri osobe s Brocinom afazijom. Osim uvježbavanja jezičnih zadataka, potiče se i započinjanje razgovora, razumijevanje konteksta, izmjena komunikacijskih uloga i funkcionalna komunikacija. Zadatci su poredani po težini što omogućuje sudjelovanje u grupi osobama s različitim stupnjevima jezičnih teškoća. Ciljevi terapije su poboljšati imenovanje, kategorizaciju i sintaksu. Ujedno, uz usmjerenost na komunikaciju, važno je pružiti emocionalnu podršku osobama s afazijom, omogućiti im razmjenu iskustava, međusobnog uvažavanja i učenja kako živjeti s afazijom.

aphasia; group therapy; communication

30-30.

2011.