Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

DIFFERENCES IN EDUCATIONAL ATTAINMENT OF THIRD AND SEVENTH GRADE PUPILS IN CROATIA WITH RESPECT TO GENDER AND PARENTS’EDUCATIONAL LEVEL: A POPULATION PERSPECTIVE (CROSBI ID 180097)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Jokić, Boris ; Ristić Dedić, Zrinka DIFFERENCES IN EDUCATIONAL ATTAINMENT OF THIRD AND SEVENTH GRADE PUPILS IN CROATIA WITH RESPECT TO GENDER AND PARENTS’EDUCATIONAL LEVEL: A POPULATION PERSPECTIVE // Revija za socijalnu politiku, 17 (2010), 3; 345-362. doi: 10.3935/rsp.v17i3.954

Podaci o odgovornosti

Jokić, Boris ; Ristić Dedić, Zrinka

engleski

DIFFERENCES IN EDUCATIONAL ATTAINMENT OF THIRD AND SEVENTH GRADE PUPILS IN CROATIA WITH RESPECT TO GENDER AND PARENTS’EDUCATIONAL LEVEL: A POPULATION PERSPECTIVE

Brojne međunarodne znanstvene spoznaje ukazuju na razlike u obrazovnom postignuću ovisno o spolu učenika i obrazovanju njihovih roditelja. Veličine dobivenih razlika mogu ukazivati na razinu nejednakosti obrazovnih mogućnosti unutar pojedinog sustava obrazovanja te trebaju poslužiti kao osnova za istraživanje uzroka i posljedica istih i razvoj obrazovnih politika za njihovo smanjivanje. Tijekom posljednjih godina i u Hrvatskoj je provedeno nekoliko istraživanja u kojima je rezultat na vanjskom vrednovanju povezan sa spolom i socioekonomskim statusom učenika, međutim, još uvijek nema sustavnog i sveobuhvatnog istraživanja o učinku ovih varijabli na školski uspjeh u osnovnoškolskoj dobi. Cilj je ovog rada odrediti veličinu efekta spola učenika i obrazovnog statusa roditelja te njihove interakcije na školski uspjeh učenika iskazan općim uspjehom na kraju razreda i zaključnom ocjenom iz hrvatskog jezika. U radu se koriste populacijski podaci o školskom uspjehu 43 008 učenika četvrtih i 40 843 osmih razreda osnovnih škola u Republici Hrvatskoj. Rezultati dvosmjernih analiza varijanci ukazuju na osrednji efekt spola, izraziti efekt obrazovanja roditelja i skroman interakcijski efekt na obje mjere obrazovnog postignuća za obje kohorte. Navedene veličine efekta su gotovo identične u obje točke osnovnoškolskog obrazovanja s iznimkom efekta spola koji je veći u slučaju starije kohorte. Analize jednostavnih efekata za interakcijski efekt spola učenika i obrazovanja roditelja ukazuju na stabilnost efekta spola unutar različitih kategorija obrazovanja roditelja, osim u slučaju najviše kategorije, gdje je taj efekt manji. Istraživački nacrt, dakako, ne omogućuje istraživanje ili zaključivanje o uzrocima i posljedicama međugrupnih razlika u obrazovnim postignućima, stoga spoznaje na cjelokupnim kohortama hrvatskih osnovnoškolaca prvenstveno mogu poslužiti kao početna osnova za istraživanje istih.

educational attainment; internal school assessment; gender differences; parental education level

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

17 (3)

2010.

345-362

objavljeno

1330-2965

10.3935/rsp.v17i3.954

Povezanost rada

Sociologija, Psihologija, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost