Likovna kultura u Zadru za austrijske vlasti (CROSBI ID 45516)

Prilog u knjizi | ostalo

Travirka, Antun Likovna kultura u Zadru za austrijske vlasti // Zadar za austrijske uprave / Batović, Šime ; Travirka, Antun (ur.). Zadar: Ogranak Matice hrvatske u Zadru, 2011. str. 397-788

Travirka, Antun

Likovna kultura u Zadru za austrijske vlasti

7. prosinca austrijska vojska ulazi u Zadar. Tako započinje period vladavine Austrijske Carevine nad Dalmacijom i njenim glavnim gradom, Zadrom za punih 105 godina. To je razdoblje kojim se bavi ovaj rad izučavajući segment likovne kulture kao jedan od pokazatelja ukupnog stanja i razine ne samo kulturnog, već i društvenog, pa i političkog života dalmatinskog središta. Specifičnosti strukture zadarskog gradskog stanovništva, promjene njezine stratifikacije u dinamici razvitka političkog, društvenog pa tako i kulturnog života tek su djelomično usporedive s prilikama u ostalim dalmatinskim središtima. Zasebnosti administrativnog i vojnog sjedišta perifernog i zaostalog krunskog posjeda Carevine odražavaju se ponajprije u krutoj upravi carskih vojnih guvernera, a kasnije carskih namjesnika i bujajuće birokracije.

Zadar ; Austrijsko Carstvo ; austrijska uprava ; likovna kultura ; XIX. stoljeće ; Dalmacija ; otočento ; Risorgimento ; klasicizam ; bidermajer ; romantizam ; historicizam ; secesija ; slikarstvo ; umjetnost multioriginala ; vedute ; sakralna umjetnost ; kiparstvo ; zlatarstvo ; fotografija ; uređenje interijera ; karikatura ; gradska električna rasvjeta

Visual Culture in Zadar during the Austrian Administration

Zadar ; Austrian Empire ; Austrian Administration ; Visual culture ; XIXth century ; Dalmatia ; Ottocento ; Risorgimento ; Classicism ; Biedermeir style ; Romanticism ; Historicism ; Art Nouveau ; Painting ; Art of Multioriginals ; Vedutas ; Sacral Art ; Sculpture ; Jewelery and Goldsmith ; Photography ; Interior Arrangement ; Cartoons ; Electric Illumination

397-788.

Podaci o knjizi

Zadar za austrijske uprave