Obrazovanje i usvršavanje (CROSBI ID 45541)
Prilog u knjizi | stručni rad
Podaci o odgovornosti
Kern, Josipa ; Žuvić-Butorac, Marta
hrvatski
Obrazovanje i usvršavanje
U preporukama Međunarodne asocijacije za medicinsku informatiku (IMIA) za obrazovanjem iz područja medicinske informatike stoji: "obrazovanje iz područja medicinske informatike je posebno važno sada na početku dvadeset i prvog stoljeća zbog sljedećih razloga: 1. napredak u obradi podataka, informacija kao i u komunikacijskoj tehnologiji mijenja naše društvo ; 2. količina zdravstvenog i medicinskog znanja raste tako nevjerojatno brzo da ne možemo očekivati da ćemo moći ići s njom ukorak ili je pohraniti, organizirati te pretraživati postojeća i nova znanja na primjeren način bez korištenja novih metodologija u obradi podataka kao i informacijskih tehnologija ; 3. postoji značajna ekonomska korist koja se može ostvariti upotrebom informacijske i komunikacijske tehnologije kao potpore medicini i zdravstvenoj zaštiti ; 4. kvaliteta zdravstvene zaštite se povećava sustavnom obradom podataka i primjenom informacijske i komunikacijske tehnologije ; 5. za očekivati je da će se taj razvoj nastaviti vjerojatno barem tako brzo kao što se to događa danas ; 6. potrebno je da zdravstveno osoblje, koje je dobro educirano u medicinskoj informatici, sustavno obrađuje informacije u medicini i sustavu zdravstvene zaštite, i da primjereno i odgovorno primjenjuje informacijsku i komunikacijsku tehnologiju ; 7. porastom kvalitete edukacije iz medicinske informatike, za očekivati je da će dobro educirano zdravstveno osoblje širom svijeta povećati kvalitetu i efikasnost zdravstvene zaštite." Programi obrazovanja iz medicinske informatike u pravilu bi trebali biti različiti, za različite profesije. Različiti po sadržaju i po opsegu znanja i vještina. Trebali bi postojati obrazovni programi za cjelo-životno obrazovanje u medicinskoj informatici s obzirom na činjenicu stalnog razvoja i napretka informacijskih i komunikacijskih tehnologija, metoda obrade podataka te mogućnosti i potreba medicine odnosno zdravstvenih struka za informacijama. Svaka profesija u zdravstvu, pa čak i na početnom stupnju, treba imati osnovno znanje iz medicinske informatike. Različite razine edukacije, odnosno različiti stupnjevi napredovanja u karijeri (diploma, magisterij, doktorat) imaju različite zahtjeve, a sve to mora biti u skladu s iskustvom, radnim zadatkom i odgovornošću. Mlađe i starije osoblje ne koristi informacije na isti način. Različiti su opsezi informacija, različiti su stavovi prema informacijama. Programi obrazovanja iz medicinske informatike moraju biti službeno priznati kao i kvalifikacije za određena radna mjesta. IMIA preporučuje tri osnovne razine znanja i vještina, (1) početna ili osnovna znanja i vještine, (2) srednja i (3) napredna znanja i vještine. Znanja i vještine pripadaju trim područjima. To su: 1. Metodologija i tehnologija obrade podataka, informacija i znanja u medicini i zdravstvenoj zaštiti ; 2. Medicina, zdravstvo i bioznanosti, organizacija zdravstvenog sustava ; 3. Informatika/računarska znanost, matematika, biometrija.
medicinska informatika; medicina; obrazovanje i usavršavanje
nije evidentirano
engleski
Education and specialization
nije evidentirano
medical informatics; medicine; education and specialization
nije evidentirano
Podaci o prilogu
260-268.
objavljeno
Podaci o knjizi
Medicinska informatika
Kern, Josipa ; Petrovečki, Mladen
Zagreb: Medicinska naklada
2009.
978-953-176-418-6