Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Obrazovanje i usvršavanje (CROSBI ID 45541)

Prilog u knjizi | stručni rad

Kern, Josipa ; Žuvić-Butorac, Marta Obrazovanje i usvršavanje // Medicinska informatika / Kern, Josipa ; Petrovečki, Mladen (ur.). Zagreb: Medicinska naklada, 2009. str. 260-268

Podaci o odgovornosti

Kern, Josipa ; Žuvić-Butorac, Marta

hrvatski

Obrazovanje i usvršavanje

U preporukama Međunarodne asocijacije za medicinsku informatiku (IMIA) za obrazovanjem iz područja medicinske informatike stoji: "obrazovanje iz područja medicinske informatike je posebno važno sada na početku dvadeset i prvog stoljeća zbog sljedećih razloga: 1. napredak u obradi podataka, informacija kao i u komunikacijskoj tehnologiji mijenja naše društvo ; 2. količina zdravstvenog i medicinskog znanja raste tako nevjerojatno brzo da ne možemo očekivati da ćemo moći ići s njom ukorak ili je pohraniti, organizirati te pretraživati postojeća i nova znanja na primjeren način bez korištenja novih metodologija u obradi podataka kao i informacijskih tehnologija ; 3. postoji značajna ekonomska korist koja se može ostvariti upotrebom informacijske i komunikacijske tehnologije kao potpore medicini i zdravstvenoj zaštiti ; 4. kvaliteta zdravstvene zaštite se povećava sustavnom obradom podataka i primjenom informacijske i komunikacijske tehnologije ; 5. za očekivati je da će se taj razvoj nastaviti vjerojatno barem tako brzo kao što se to događa danas ; 6. potrebno je da zdravstveno osoblje, koje je dobro educirano u medicinskoj informatici, sustavno obrađuje informacije u medicini i sustavu zdravstvene zaštite, i da primjereno i odgovorno primjenjuje informacijsku i komunikacijsku tehnologiju ; 7. porastom kvalitete edukacije iz medicinske informatike, za očekivati je da će dobro educirano zdravstveno osoblje širom svijeta povećati kvalitetu i efikasnost zdravstvene zaštite." Programi obrazovanja iz medicinske informatike u pravilu bi trebali biti različiti, za različite profesije. Različiti po sadržaju i po opsegu znanja i vještina. Trebali bi postojati obrazovni programi za cjelo-životno obrazovanje u medicinskoj informatici s obzirom na činjenicu stalnog razvoja i napretka informacijskih i komunikacijskih tehnologija, metoda obrade podataka te mogućnosti i potreba medicine odnosno zdravstvenih struka za informacijama. Svaka profesija u zdravstvu, pa čak i na početnom stupnju, treba imati osnovno znanje iz medicinske informatike. Različite razine edukacije, odnosno različiti stupnjevi napredovanja u karijeri (diploma, magisterij, doktorat) imaju različite zahtjeve, a sve to mora biti u skladu s iskustvom, radnim zadatkom i odgovornošću. Mlađe i starije osoblje ne koristi informacije na isti način. Različiti su opsezi informacija, različiti su stavovi prema informacijama. Programi obrazovanja iz medicinske informatike moraju biti službeno priznati kao i kvalifikacije za određena radna mjesta. IMIA preporučuje tri osnovne razine znanja i vještina, (1) početna ili osnovna znanja i vještine, (2) srednja i (3) napredna znanja i vještine. Znanja i vještine pripadaju trim područjima. To su: 1. Metodologija i tehnologija obrade podataka, informacija i znanja u medicini i zdravstvenoj zaštiti ; 2. Medicina, zdravstvo i bioznanosti, organizacija zdravstvenog sustava ; 3. Informatika/računarska znanost, matematika, biometrija.

medicinska informatika; medicina; obrazovanje i usavršavanje

nije evidentirano

engleski

Education and specialization

nije evidentirano

medical informatics; medicine; education and specialization

nije evidentirano

Podaci o prilogu

260-268.

objavljeno

Podaci o knjizi

Medicinska informatika

Kern, Josipa ; Petrovečki, Mladen

Zagreb: Medicinska naklada

2009.

978-953-176-418-6

Povezanost rada

Računarstvo, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Informacijske i komunikacijske znanosti