Hrvatska glazba od srednjovjekovnih kodeksa i Ivana Lukačića do 20. stoljeća (CROSBI ID 180371)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Tuksar, Stanislav Hrvatska glazba od srednjovjekovnih kodeksa i Ivana Lukačića do 20. stoljeća // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 9 (2011), 1; 65-70

Tuksar, Stanislav

Hrvatska glazba od srednjovjekovnih kodeksa i Ivana Lukačića do 20. stoljeća

Tijekom deset stoljeća dokumentirano kontinuirane povijesti hrvatske glazbe – odnosno glazbene kulture u širem smislu – na područjima današnje Hrvatske i ondje gdje su djelovali glazbenici podrijetlom iz Hrvatske, zbio se podulji niz važnih i zanimljivih događaja od kojih se neki mogu smatrati prijelomnima i ključnima za karakter, profil i kvalitetu glazbene umjetnosti u Hrvata. Hrvatska umjetnička glazba i glazbena kultura, koja ju je svojim specifičnim potrebama proizvodila, nosila i poticala, u svojim bitnim odrednicama dijele i sudjeluju u najvažnijim glazbeno-stilskim mijenama od srednjega vijeka preko renesanse, baroka, klasicizma i romantizma do stilskog pluraliteta 20. i početka 21. stoljeća. Hrvatska glazba danas je uravnotežila desetostoljetni luk na čijim se krajevima, u srednjem vijeku i 20. stoljeću, nalaze njezini najkvalitetniji i europski najrelevantniji uradci, dok je glavni korpus toga luka tek povremeno dostizao iskorake međunarodnih dosega u liku nekih Skjavetićevih, Lukačićevih i Sorkočevićevih djela. Hrvatsko glazbeno izvoditeljstvo i muzikologija 20. stoljeća iznimno su bogati vrhunskim postignućima. Njih su u svojim najvišim međunarodnim postignućima ostvarili dirigent Lovro Matačić, pjevačica Zinka Kunc Milanov, muzikolog Dragan Plamenac te ansambl Zagrebačkih solista na čelu s Antonijem Janigrom.

povijest hrvatske glazbe; srednji vijek; renesansa; barok; klasicizam; romantizam; 20. stoljeće; glazbena kultura

Croatian Music from Medieval Codices and Ivan Lukačić until the 20th Century

history of Croatian music; Middle Ages; Renaissance; Baroque; Classicism; Romantism; 20th century; musical culture