Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Odgoj i izobrazba Roma u Hrvatskoj (CROSBI ID 332660)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Hrvatić, Neven Odgoj i izobrazba Roma u Hrvatskoj / Previšić, Vlatko (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 1998

Podaci o odgovornosti

Hrvatić, Neven

Previšić, Vlatko

hrvatski

Odgoj i izobrazba Roma u Hrvatskoj

Osnovno je znanstveno polazište rada istraživanje pedagoške (i vezano interdisciplinarne) komponente konceptualnog određenja i utemeljenja hrvatskog modela odgoja i obrazovanja Roma. Zbog posebnog (transnacionalnog) identiteta Roma u europskom okružju, u teorijskom, ali i koncepcijskom pogledu polaznica je disertacije interkulturalni/multikulturalni pristup kao imanentna odrednica većine odgojno-obrazovnih sustava u Europi. Uz detaljnu tematsku analizu povijesnih i socio-kulturnih karakteristika Roma (porijeklo, migracije, jezik, kultura, plemenski i socijalni sustav...), kao i zajedničkih odrednica položaja Roma u Europi i Hrvatskoj, empirijski dio obuhvatio je istraživanje (u okviru znanstveno-istraživačkog projekta "Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture")postojanje stereotipa, stupanj prihvaćanja elemenata romske kulture i socijalne distance prrema Romima.Dobiveni empirijski pokazatelji upućuju na potrebu i mogućnost primjene interkulturalnih modela, a proces konceptualizacije odgojno-obrazovnog romskog sustava, prema rezultatima istraživanja, obuhvaća prevenciju na predškolskom i osnovnoškolskom stupnju, intervenciju na srednjoškolskom, a rehabilitaciju na segmentu ranog napuštanja škole i isticanju značaja romske kulture. U disertaciji su prikazana i postignuća projekata Ljetne škole djece Roma i Romske odgojne zajednice-iniciranje, provedba, evaluacija. Respektirajući stav kako ustroj autentičnog modela romskog školskog sustav u Hrvatskoj zahtjeva uvažavanje polaznih pretpostavki, kroz složen interaktivan proces i uz sagledavanje posljedica na pojedinim odsječima, rezultati disretacije nisu ostali na nivou na nivou deklarativnog (re)formiranja, planiranja i programiranja, već donose nova saznanja i anticipiraju mogući razvoj cjeline sustava u budućnosti.

Odgoj i obrazovanje djece Roma; interkulturalno obrazovanje; položaj Roma; odgojno-obrazovni model

nije evidentirano

engleski

The Education of Gypsies in Croatia

nije evidentirano

The education of Gypsy children; intercultural education; position of Roma; educational model

nije evidentirano

Podaci o izdanju

329

13.05.1998.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija