Dizajn filmskih plakata (CROSBI ID 370535)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Radosavljević, Goran Dizajn filmskih plakata / Brozović, Maja (mentor); Zagreb, Grafički fakultet, Zagreb, . 2011

Radosavljević, Goran

Brozović, Maja

Dizajn filmskih plakata

Od začetaka kinematografije filmski plakati se koriste za promociju filmova i stvaranje pompe. Ispočetka su služili kao program, to jest popis projekcija kratkih filmova koji su bili na repertoaru za prikazivanje. Baš kako je stil kina i filmova evoluirao, tako se i dizajn plakata mijenjao. Tiskanje i tehnike izrade su se značajno promijenile od 1900-tih godina, stoga se današnji plakati značano razlikuju po stilu, cijeni, tehnici i jednostavnosti izrade. Posteri su evoluirali po pitanju tipografije, kompozicije, načinu ilustracije, te sadržaju teksta i veličini. Ovim završnim radom obrađena je tema dizajna filmskih plakata tj. postera. U teoretskom dijelu napravljena je usporedba uloge, izgleda plakata, kompozicije (raspodijele i pozicioniranja slika i teksa) i tipografije (vrste fonta te vizualnim manipulacijama teksta) koja se koristi kod dizajna plakata za najavu i promociju filmova, ovisno o vrsti filmova, ciljanoj publici, te razvoj dizajna plakata kroz dvadesto stoljeće. Također je analizirana nekolicina najupečatljvijih plakata od poznatih dizajnera. U praktičnom dijelu prikazana su rješenja dizajna nekoliko primjera plakata u skladu s današnjim tendencijama i trendovima u dizajnu, te su prikazane i analizirane najznačajnije razlike dizajnerskih tekhnika po žanrovima filmova.

film; dizajn; plakat

The design of movie posters

movie; design; poster