Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komparativna analiza koncentracije maloprodajnog tržišta u Republici Hrvatskoj i Europskim zemljama (CROSBI ID 583692)

Prilog sa skupa u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Karić, Marijan ; Kristek, Ivan Komparativna analiza koncentracije maloprodajnog tržišta u Republici Hrvatskoj i Europskim zemljama // Knjiga sažetaka Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Tuzli / Džafić, Zijad ; Zahirović, Sejfudin ; Umihanić, Bahrija (ur.). 2011. str. 81-88

Podaci o odgovornosti

Karić, Marijan ; Kristek, Ivan

hrvatski

Komparativna analiza koncentracije maloprodajnog tržišta u Republici Hrvatskoj i Europskim zemljama

Tržišna koncentracija ima dva oblika, koncentracija prodavatelja ili ponuđača, a odnosi se na razinu do koje je ponuda kontrolirana od prodavatelja i koncentracija kupaca koja se odnosni na razinu do koje je kupnja kontrolirana od strane kupaca. Broj i veličina prodavatelja i kupaca (tržišna koncentracija) ima stratešku važnost u određivanju potrošačkog zadovoljstva i konkurentnosti poduzeća. Osnovni zadatak u tranzicijskom procesu je omogućiti efikasno funkcioniranje ekonomskog sustava i dostići razinu konkurentnosti svjetskih tržišta. U početku je razvoj slobodnog tržišnog sustava rezultirao nastankom velikog broja malih ponuđača, koji su troškovno ne učinkoviti, jer ne mogu iskoristiti ekonomiju razmjera. Djelatnost trgovine u Republici Hrvatskoj suočena je s velikim izazovima kao što su povećana konkurencija, sve jača koncentracija domaćeg tržišta, spajanja pojedinih poduzeća, uvođenje nove tehnologije, e-trgovina i globalizacija. Sam razvoj ove djelatnosti ovisit će o sposobnosti gospodarskih subjekata da se prilagode sve zahtjevnijim uvjetima koji vladaju na tržištu. Rast koncentracije vidljiv je u povećanju udjela velikih poduzeća u trgovini na malo i smanjenju ukupnog broja malih poduzeća. U radu će se analizirati koncentracija maloprodajnog tržišta u razdoblju od deset godina. Posljednje dvije godine, u razdoblju u kojem se vrši istraživanje, praćeno je padom gospodarskih aktivnosti, a njezine učinke na koncentraciju prikazat ćemo u ovom radu. Usporediti ćemo koncentraciju trgovine na tržištu europskih zemalja s koncentracijom tržišta u Republici Hrvatskoj, te analizirati posljedice koje je rast veličine poduzeća imao na položaj nacionalnog gospodarstva u globaliziranom svijetu.

trgovina na malo; koncentracija tržišta; tranzicija

nije evidentirano

engleski

Comparative analysis of the retail market concentration in Republic of Croatia and Europe

nije evidentirano

retail market; market concentration; transition

nije evidentirano

Podaci o prilogu

81-88.

2011.

nije evidentirano

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Knjiga sažetaka Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Tuzli

Džafić, Zijad ; Zahirović, Sejfudin ; Umihanić, Bahrija

Tuzla: Ekonomski fakultet Univerziteta u Tuzli

2233-0445

Podaci o skupu

Druga međunarodna naučna konferencija "Ekonomija integracija" ; Izazovi i perspektive integracija zemalja Jugoistočne Europe

predavanje

08.12.2011-09.12.2011

Tuzla, Bosna i Hercegovina

Povezanost rada

Ekonomija