Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen – na primjeru istraživanja među studentima Sveučilišta u Splitu (CROSBI ID 180703)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje

Duvnjak, Neven ; Relja, Renata ; Žeravica, Milena Religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen – na primjeru istraživanja među studentima Sveučilišta u Splitu // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 9 (2011), 2; 425-446

Podaci o odgovornosti

Duvnjak, Neven ; Relja, Renata ; Žeravica, Milena

hrvatski

Religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen – na primjeru istraživanja među studentima Sveučilišta u Splitu

U radu su prikazani rezultati anketnog istraživanja o religijskom turizmu među 300 studenata s 11 fakulteta Splitskoga sveučilišta. Glavni je cilj utvrditi na koji način studenti percipiraju religijski turizam kao poseban socio-kulturni fenomen i sudjeluju li u religijskom turizmu kao segmentu opće turističke ponude. U prvom dijelu članka raspravlja se o razvitkuu religijskog turizma kroz povijest, s naglaskom na njegovu ulogu u suvremenom društvu i u okviru modernog turizma. Ovdje su definirani pojmovi religijski turizam i religijski turist, te su ukratko analizirane razlike između religijskog turizma i »nespecijaliziranog« turizma, shvaćenog u općenitom smislu. U drugom dijelu članka prezentirani su rezultati ankete koje su pokazale da su studenti u većini slabo upoznati s religijskim turizmom kao posebnim segmentom turističke ponude. Ishod istraživanja pokazuje da na poznavanje religijskog turizma utječe vrsta studija, važnost vjere u životu studenata i učestalost osobne molitve. Studenti Splitskog sveučilišta smatraju da je medijska promidžba religijskog turizma kod nas slaba i zamjećuju da se pojam religijski turizam rijetko ili nikada ne pojavljuje u sredstvima javnog priopćavanja. Općenito je mišljenje ispitanika da je ova vrsta turizma slabo razvijena u Hrvatskoj, a značajan udio studenata uopće nije upoznat s njime. Što se tiče osobnog sudjelovanja studenata u religijskom turizmu, pokazalo se da je gotovo polovica njih sudjelovala u nekom obliku ovog turističkog segmenta. Na ovu varijablu ponovno su utjecali vrsta studija, stavovi o vjeri, važnost vjere u životu, te učestalost osobne molitve, gdje su se pokazali rezultati istoga smjera kao i kod poznavanja pojma religijski turizam.

religijski turizam; religijski turist; hodočašća; studenti; studij; molitva; vjera; sredstva javnog priopćavanja

nije evidentirano

engleski

Religious Tourism as a Particular Socio-Cultural Phenomenon – an Example on Survey Among the Students of the University of Split

nije evidentirano

religious tourism; religious tourist; pilgrimages; students; study; praying; faith; mass media

nije evidentirano

Podaci o izdanju

9 (2)

2011.

425-446

objavljeno

1334-2312

Povezanost rada

Sociologija

Indeksiranost