Pretpostavke usvajanja ekoloških spoznaja i stavova (CROSBI ID 180783)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Mužić, Vladimir ; Prelog, Nenad ; Rodek, Stjepan ; Sekulić-Majurec, Ana
hrvatski
Pretpostavke usvajanja ekoloških spoznaja i stavova
U radu se konstatira polazno stanje s obzirom na prisutnost ekoloških sadržaja u programskoj strukturi osnovne škole i istražuju mišljenja o utjecajima ljudskog djelovanja na prirodu kod raznih grupa respondenata. Koncipira se poseban model ekološke odgojno-obrazovne aktivnosti koja nije "nastavno-specifična", tj. vezana za određeni sadržaj nekog nastavnog predmeta, već je usmjerena na izvannastavne aktivnosti, za što je osobito pogodna igra. Rezultati istraživanja pokazuju da se, koristeći postupke razvojnog istraživanja, može doći do korisnih podataka za kritiku postojećih nastavnih programa, kao i do identificiranja kritičkih točaka u odnosu pojedinca prema okolini. Procjena utjecaja raznih ljudskih akcija na prirodu pokazala je da su učenici sposobni da "ekološki" misle. Stoga je opravdano da im se ponude odgojno-obrazovni sadržaji iz područja ekologije, s tim da se oni usvajaju na načine koji odgovaraju suvremenim dostignućima obrazovne tehnologije.
ekološki sadržaji u osnovnoj školi; modeli ekološke odgojno-obrazovne aktivnosti; ekološke igre u nastavi i učenju
nije evidentirano
engleski
Assumption of acquisition of ecological knowledge and attitudes
nije evidentirano
ecological contents in the primary schools; models of ecological and educational activity; ecological games in the teaching and learning
nije evidentirano