Pedagoške odrednice integracije učenika s posebnim potrebama u nastavi geografije (CROSBI ID 584121)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Hrvatić, Neven
hrvatski
Pedagoške odrednice integracije učenika s posebnim potrebama u nastavi geografije
Integracija učenika s posebnim potrebama zasniva se na interdisciplinarnom pristupu i suradničkim odnosima između učitelja/nastavnika, pedagoga i stručnih suradnika, kao i suradnje s roditeljima. Specifičan didaktičko-metodički pristup u nastavi geografije odnosi se na diferencijaciju i individualizaciju nastave, a prema povećanju mogućnosti, smanjenja nesigurnosti, straha i poteškoća izolacije učenika s posebnim potrebama. Stvaranje pozitivnog odgojnog (nastavnog) ozračja važno u situaciji kada se “drugačija” djeca/učenici prihvaćaju i uključuju u zajedničke aktivnosti. Potpuna integracija predviđena je za učenike s posebnim potrebama (razvojnim teškoćama) kojima je uz primjerenu individualiziranu pomoć i program rehabilitacije moguće osigurati napredovanje u zajedništvu s vršnjacima bez teškoća u razvoju. U zavisnosti od stupnja oštećenja učenika realiziraju se redovni, individualizirani ili prilagođeni nastavni programi. Individualizirani program predviđa oblike i metode rada u nastavi prilagođene specifičnim potrebama učenika: reducirani su sadržaji nastave, primjenjuje se specifičan pristup i nastavna tehnologija, a sastavni dio programa je produženi stručni postupak koji se realizira u posebnim odgojno-obrazovnim skupinama nakon redovite nastave.
učenici s posebnim potrebama; nastava geografije; školska integracija
nije evidentirano
engleski
Pedagogical determinants of integration of students with special needs in the teaching of geography
nije evidentirano
students with special needs; geography; school integration
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2012.
nije evidentirano
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Državni seminar za učitelje i nastavnike geografije
pozvano predavanje
12.01.2012-13.01.2012
Zagreb, Hrvatska