Hrvatska i Europska unija : Prednosti i izazovi članstva (CROSBI ID 9189)

Urednička knjiga | priručnik

Hrvatska i Europska unija : Prednosti i izazovi članstva / Tišma, Sanja ; Samardžija, Višnja ; Jurlin, Krešimir (ur.) Zagreb: Institut za razvoj i međunarodne odnose (IRMO), 2012

Tišma, Sanja ; Samardžija, Višnja ; Jurlin, Krešimir

Butković, Hrvoje

Hrvatska i Europska unija : Prednosti i izazovi članstva

Prije donošenja dalekosežne i za Hrvatsku važne odluke o ulasku u Europsku uniju, građani trebaju sagledati cjelovitu sliku i razmotriti pozitivne učinke članstva kao i izazove koje donosi. Ova knjiga nastoji sažeto obrazložiti ključne učinke integriranja na područjima koja izravno utječu na život građana. Uz pregovaračka poglavlja, obrađuju se i ostala pitanja koja utječju na njihov svakodnevni život i rad. Cilj knjige je obrazložiti učinke članstva u EU-u kako bi se građanima omogućilo donošenje informirane odluke za ili protiv članstva. Što građani, poduzetnici i država u cjelini dobivaju ulaskom u EU, a što su eventualni nedostaci članstva? Ukratko, članstvo donosi brojne prilike, ali i izazove na koje Hrvatska mora biti spremna. Uspješnost članstva ovisi ponajprije o spremnosti kako bi se što bolje iskoristile prilike i umanjile opasnosti u svakom pojedinom području ili sektoru. Članstvo otvara velike mogućnosti onima koji imaju ideje, znanje, inovativnost i sposobnosti, ali može predstavljati prijetnju za one koji neće biti spremni uložiti napore i prilagoditi se novim okolonstima konkurentskog poslovanja u širem europskom okviru. Usklađenost s pravnom stečevinom i izgradnja institucija kompatibilnih sa sustavom EU-a nose velike troškove, no oni su uvelike uvjetovani završetkom gospodarske tranzicije i sufinancirani sredstvima iz fondova EU-a, pa ih treba i razmatrati u tom kontekstu.

Hrvatska; Europska unija; prednosti; izazovi članstva

Croatia and the European Union : Membership Advantages and Challenges”

Croatia; European Union; membership advantages; membership challenges