Hrvatski medijski trendovi 1991.-2011. (CROSBI ID 181509)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija

Skoko, Božo Hrvatski medijski trendovi 1991.-2011. // Diacovensia : teološki prilozi, XIX (2011), 3 (30); 363-379

Skoko, Božo

Hrvatski medijski trendovi 1991.-2011.

Autor se bavi društvenom ulogom hrvatskih medija u posljednja dva desetljeća, analizirajući njihove pozitivne i negativne utjecaje. Posebno se fokusira na promjene na hrvatskoj medijskoj sceni od početaka „demokratizacije“ i razvoja hrvatskog medijskog tržišta do pada profesionalnosti i gubitka povjerenja, nastojeći proniknuti u njihove uzroke. Autor zaključuje kako se novinarska profesija u Hrvatskoj nalazi u svojevrsnoj krizi te kako je imidž hrvatskih novinara poljuljan, što je povezano s padom kredibiliteta hrvatskih medija a time i njihovih naklada, odnosno gledanosti, slušanosti i čitanosti. Uzrok tome zasigurno je nesnalaženje medija, ali i profesionalnih organizacija u izazovima koje je donijela najprije društvena tranzicija u Hrvatskoj, tijekom raspada komunističkog sustava, rata i nestabilne demokracije, a potom njihova komercijalizacija i utrka za zaradom, koje su pak usporile globalna kriza i recesija. Kao preduvjete za izlazak iz krize i vraćanje digniteta i utjecaja novinarstvu autor navodi sljedeće elemente: bolja obrazovanost i pismenost novinara ; pridržavanje profesionalnih i etičkih standarda ; izbjegavanje manipulacija i senzacionalizma ; veća objektivnost u izvještavanju ; objavljivanje provjerenih, istinitih, uravnoteženih, zanimljivih i korisnih informacija ; manji utjecaj interesnih skupina, vlasnika i politike ; produkcija kvalitetnijih i društveno korisnijih sadržaja te više dobrih i optimističnih vijesti... Naime, samo profesionalni, „zdravi“ i društveno odgovorni mediji mogu razvijati i promicati vrednote te informirati, obrazovati i zabavljati te čuvati nacionalni identitet i prenositi kulturno nasljeđe.

mediji ; Hrvatska ; povjerenje ; utjecaji ; novinari ; profesionalizam

Croatian Media Trends 1991-2011

media ; Croatia ; trust ; influence ; journalists ; professionalism