O knjizi “Povijest moderne arhitekture II” autora Brune Zevija (CROSBI ID 770117)

Druge vrste radova | ostalo

Šerman, Karin O knjizi “Povijest moderne arhitekture II” autora Brune Zevija // Predstavljanje hrvatskog izdanja knjige “Povijest moderne arhitekture II” autora Brune Zevija, 2010.. 2010.

Šerman, Karin

O knjizi “Povijest moderne arhitekture II” autora Brune Zevija

Predstavljanje hrvatskog izdanja knjige “Povijest moderne arhitekture II” autora Brune Zevija, izdavač Golden Marketing-Tehnička knjiga i Arhitektonski fakultet, u Novinarskom domu, Zagreb 14.04.2010. Predstavljači: urednica Mia Roth- Čerina, doc.dr.sc. Karin Šerman, prof.dr.sc. Nikola Filipović, prof.dr.sc. Zvonko Maković. Izdanjem drugog dijela “Povijest moderne arhitekture” velikog talijanskog arhitekta, povjesničara i teoretičara Brune Zevija zaokružen je veliki pothvat Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu i Golden Marketing-Tehničke knjige, u prevođenju na hrvatski ovog kapitalnog djela s područja teorije i povijesti moderne arhitekture. Tako smo, uz prvih sedam poglavlja objavljenim u prvoj knjizi “Povijest moderne arhitekture I”, koja pokrivaju razdoblje rane faze razvoja moderne arhitekture, od Williama Morrisa do Alvara Aalta, dobili i dugo-očekivanih novih pet poglavlja, koja sustavno pokrivaju razdoblje razvijene i kasne moderne pa sve do početaka postmodernog razdoblja. Knjiga je nakon 1950., kada je izvorno objavljena, više puta dopunjena i proširena, zadnji puta 1996. godine, protežući Zevijevo sagledavanje i na postmoderno razdoblje i dotičući se horizonata i samih recentnih arhitektonskih događanja. Vjeran svom principijelnom naziranju, Zevi to novo, postmoderno razdoblje – premda prepoznaje i honorira neke od njegovih prostornih eksperimenata – vidi prvenstveno vrlo problematičnim i razočaravajućim, kao napuštanje temeljnih organskih ideja u korist stvaranja tek pukih oblika i prostornih raspoloženja, to jest kao izdaju političkih i angažiranih potencijala arhitekture i predavanje njenim formalnim aspektima i čarima. Zanimljivo je pritom primijetiti da vlastitim pokušajem definicije modernizma kao jezika asimetrije i disonance, kao čina rupture i fragmentacije, zapravo daje mogući temelj za teoretiziranje raznih vidova arhitektonskih istraživanja zainteresiranih za ikonoklazam i dekonstrukciju, od Aalta u 1930-ima do Libeskinda i Gehryja u 1990-ima. U svakom slučaju, uz poziv na nužno kontekstualno čitanje ove knjige, prijevodom Zevijeve “Povijesti moderne arhitekture” ostvaren je izniman doprinos fundusu djela o modernoj arhitekturi na hrvatskom jeziku. Za vjerovati je da će svojim jedinstvenim, strastvenim i poetičkim stilom, Zevi, kao i obično, studente arhitekture i povijesti umjetnosti motivirati na predano proučavanje moderne arhitekture, ali ih istodobno potaknuti i na aktivno kritičko promišljanje diskutirane materije. Iznad svega, za nadati se da će Zevijeva gotovo zarazna vjera u snagu i potencijale arhitekture kao medija, njegove današnje kolege potaknuti na vlastito promišljanje i prakticiranje arhitekture kao društveno angažirane i odgovorne discipline.

“Povijest moderne arhitekture II”; Bruno Zevi; hrvatski prijevod knjige; predstavljanje knjige

Presentation of the Croatian translation of the book “History of Modern Architecture II” by Bruno Zevi

“History of Modern Architecture II”; Bruno Zevi; Croatian translation; book presentation