( Presentation of the book “Architect Ignjat Fischer” by Marina Bagarić )
Izvornik: Predstavljanje monografije “Arhitekt Ignjat Fischer” autorice Marine Bagarić, 2011.
Vrsta: Predstavljanje knjige
Godina: 2011
Ključne riječi: “Arhitekt Ignjat Fischer”; Marina Bagarić; predstavljanje knjige
( “Architect Ignjat Fischer”; Marina Bagarić; book presentation )
Predstavljanje monografije “Arhitekt Ignjat Fischer”, autorice dr.sc. Marine Bagarić, izdavači Meandar Medija i i Muzej za umjetnost i obrt, u atriju Muzeja za umjetnost i obrt, Zagreb 04.10.2011. Predstavljači knjige: dr.sc. Snješka Knežević, dr.sc. Zvonko Maković, dr.sc. Karin Šerman, Miroslav Gašparović, Branko Čegec i autorica dr.sc. Marina Bagarić. Marina Bagarić u knjizi “Arhitekt Ignjat Fischer” sveobuhvatno predstavlja i u neku ruku iznova “otkriva” jednu iznimnu a dosad tek djelomično poznatu i nesustavno obrađenu figuru hrvatske arhitektonske scene. Ovim je radom provedeno impresivno temeljno istraživanje, izneseni brojni izvorni nalazi i dosad nepoznati arhivski materijali, ustvrđeno niz atribucija te prezentirano i obrađeno više od stotinu, mahom realiziranih djela ovog plodnog stvaratelja, ostvarenih najviše u Zagrebu ali i u ostalim dijelovima kontinentalne i primorske Hrvatske. Posebna kvaliteta knjige je i precizno kontekstualiziranje analizirane problematike i njeno sagledavanje u širem stručnom ali i društveno-povijesnom okviru, čime se omogućava informirana komparativna procjena i pozicioniranje dosega Fischerova djela. Ovu složenu i interpretativno zahtjevnu problematiku autorica iznosi krajnje pregledno, precizno, sustavno i argumentirano ; knjiga je besprijekorno pripremljena i popraćena nizom vrijednih dokumentacijskih i slikovnih materijala, detaljnim katalogom djela i svim potrebnim prilozima. Iznesenu iscrpnu raspravu zaokružuju zaključna razmatranja s predloženim novim valorizacijskim tezama, koja će zasigurno potaknuti daljnju produktivnu i dobrodošlu diskusiju. Premda složena i slojevita, knjiga se čita lako i s nepodijeljenim užitkom te na vrlo lijepi način omogućuje do kraja upoznati arhitekta koji je u velikoj mjeri definirao lice današnjeg Zagreba i koga po njegovim djelima već otprije cijenimo, a koga ovim radom imamo mogućnost naučiti cijeniti još i više.
Projekt / tema: 054-0000000-3262, 054-0000000-1628
Arhitektura i urbanizam
Upisao u CROSBI: kserman@arhitekt.hr (kserman@arhitekt.hr), 25. Sij. 2012. u 16:48 sati