Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Stavovi prema tradicionalnom i poduzetničkom sveučilištu: Paradigma trostruke uzvojnice u hrvatskom sociokulturnom kontekstu (CROSBI ID 45889)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Lažnjak, Jasminka ; Švarc, Jadranka Stavovi prema tradicionalnom i poduzetničkom sveučilištu: Paradigma trostruke uzvojnice u hrvatskom sociokulturnom kontekstu // Društvene pretpostavke društve znanja / Afić, Vjekoslav ; Bakić-Tomić, Ljubica ; Polšek, Darko et al. (ur.). Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2011. str. 131-142

Podaci o odgovornosti

Lažnjak, Jasminka ; Švarc, Jadranka

hrvatski

Stavovi prema tradicionalnom i poduzetničkom sveučilištu: Paradigma trostruke uzvojnice u hrvatskom sociokulturnom kontekstu

Uspješna tranzicija Hrvatske u društvo znanja ovisi u značajnoj mjeri o efikasnosti nacionalnog inovacijskog sustava odnosno inovacijskoj politici kao jednoj od najvažnijih javnih politika koja će omogućiti ekonomski i tehnologijski razvoj ali i razvoj znanosti. U tekstu se prezentira dio rezultata empirijskog istraživanja provedenog unutar projekta MZOŠ-a „Društvena evaluacija hrvatskog inovacijskog sustava u funkciji gospodarstva znanja“. Projekt predstavlja prvi pokušaj socijalne evaluacije jednog dijela programa inovacijske politike: TEST programa. Istraživanje uzroka djelomičnog neuspjeha programa inovacijske politike bilo je usmjereno i na analizu utjecaja nekih aspekata sociokulturnog konteksta i neformalnih institucija društva kao što su stavovi i vrijednosne orijentacije kao dio socijalnog kapitala. Podaci su prikupljeni anketom na uzorku od 120 voditelja tehnologijskih projekata unutar programa TEST koji su uspješno završili svoje projekte. Populacija voditelja tehnologijskih projekata izabrana je za okvir našeg uzorka jer su oni znanstvenici koji su prvi u Hrvatskoj aplicirali za financiranje tehnološki orijentiranih projekata i time predstavljaju agente sociokulturalne i institucionalne promjene koja bi trebala označiti promjenu od prevladavajućeg tipa tradicionalne elitističke znanosti prema razvoju produktivnije upotrebe znanosti. U tu svrhu konstruirane su odvojene skale stavova prema ulozi znanosti i sveučilišta u odnosu na komercijalizaciju, na suradnju znanosti i industrije i na akademsko poduzetništvo. Prva skala „Stavovi prema komercijalizaciji znanosti“ mjeri razlike u stavovima prema komercijalizaciji istraživanja i kooperaciji znanosti i industrije, dok se druga skala „Tradicionalno i poduzetničko sveučilište“ odnosi na ulogu sveučilišta s naglaskom na novi tip odnosa između sveučilišta, industrije i države (Triple helix). Analiza varijance pokazuje da naš uzorak predstavlja homogenu skupinu znanstvenika koja je više sklona poduzetničkom sveučilištu i komercijalizaciji istraživanja. Međutim, usprkos izraženom pozitivnom stavu prema komercjaliziciji istraživanja i novom tipu odnosa untar trostruke uzvojnice, generalne vrijednosne orijentacije i dalje ukazuju na značajnu prisutnost tradicoionalizma etatizma, antiglobalizma i egalitarizma što donekle potvrđuje tezu o socijalnom kapitalu kao ključnom faktoru funkcioniranja inovacijske politike.

društvo znanja, trostruka uzvojnica, poduzetničko sveučilište, komercijalizacija znanosti

nije evidentirano

engleski

Attitudes toward traditional and entrepreneurial university: The paradigm of triple helix in Croatian sociocultural context

nije evidentirano

knowledge society, triple helix, entrepreneurial university, commercialisation of science

nije evidentirano

Podaci o prilogu

131-142.

objavljeno

Podaci o knjizi

Društvene pretpostavke društve znanja

Afić, Vjekoslav ; Bakić-Tomić, Ljubica ; Polšek, Darko ; Žažar, Krešimir

Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

2011.

978-953-175-411-8

Povezanost rada

Sociologija