Stavovi nastavnika o kajkavskome narječju (CROSBI ID 181717)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Turza-Bogdan, Tamara
hrvatski
Stavovi nastavnika o kajkavskome narječju
U radu se promišlja o mjestu narječja u hrvatskom školskom sustavu. Naglašava se važnost poučavanja o narječjima i pomoću narječja. Ne zanemaruje se pritom osnovni cilj nastave hrvatskoga jezika, a to je usvajanje jezičnog standarda. Položaj narječja u nastavi ovisi o nastavnom planu i programu kao temeljnom školskom dokumentu i nastavnicima, nositeljima obrazovnog procesa. U istraživanju se ispituje nastavnikova konotacija pojma kajkavsko narječje. Odabran je uzorak nastavnika iz dviju različitih županija u odnosu na nezavisnu varijablu, narječje kojemu pripadaju. Ispituju se učitelji razredne nastave i profesori hrvatskoga jezika. Dvije se skupine uspoređuju statističkim postupcima obrade podataka, a na temelju dobivenih rezultata zaključuje se o položaju narječja u školskoj praksi.
hrvatski jezik; kajkavsko narječje; nastavnici; statovi
nije evidentirano
engleski
Teacher attitudes towards Kajkavian dialect
nije evidentirano
Croatian language; Kajkavian dialect; teachers; attitudes
nije evidentirano