Didaktičke kompetencije visokoškolskih nastavnika u konceptu cjeloživotnog obrazovanja (CROSBI ID 181724)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica
hrvatski
Didaktičke kompetencije visokoškolskih nastavnika u konceptu cjeloživotnog obrazovanja
Visokoškolski nastavnik didaktičke kompetencije manifestira u dobrom poznavanju prirode procesa učenja i poučavanja, praćenju individualnih razlika među studentima, prilagođavanju nastavne komunikacije rabeći suvremene nastavne strategije te vrednovanjem svih dimenzija nastavnoga rada. Ne samo da studente treba poticati na refleksiju, već treba i stalno promišljati o kvaliteti svoga poučavanja kao i izgrađivanju kompetencija refleksije osobnoga djelovanja. Kako su kompetencije sveučilišnih nastavnika mnogobrojne, usmjerili smo se posebno značajnim za uspješnost nastave - didaktičkim kompetencijama i kompetencijama refleksije osobnoga djelovanja u konceptu cjeloživotnog obrazovanja. U istraživanju su sudjelovali nastavnici i asistenti Učiteljskoga fakulteta u Osijeku. Primjenjen je Upitnik za procjenu didaktičkih kompetencija i kompetencija refleksije osobnog djelovanja nastavnika. Analizom rezultata razvidno je kako većina nastavnika i asistenata u nastavi potiče i podržava ozračje povoljno za aktivno učenje, pri planiranju i izvođenju nastave uvažavaju predznanja studenata i prilagođavaju se njihovim potrebama, koriste se suvremenim nastavnim strategijama, potiču studente na samopraćenje i samoevaluaciju te rabe suvremenu nastavnu tehnologiju. Nadalje, sudionici istraživanja procjenju da im za uspješno ostvarivanje nastavničkoga poziva nedostaju poduzetnička temeljna znanja i veća informatička pismenost. Za daljnje unapređivanje sveučilišne nastave, nužno je osmisliti i provoditi kontinuiranu pedagoško-psihološku izobrazbu asistenata i sveučilišnih nastavnika.
visokoškolski nastavnici ; didaktičke kompetencije ; kompetencije refleksije osobnoga djelovanja ; cjeloživotno obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Teaching competences of university teachers in the concept of LLL
nije evidentirano
university teachers ; didactic competences ; reflective competences ; lifelong learning
nije evidentirano
Podaci o izdanju
6 (1)
2012.
65-75
objavljeno
2217-8198