Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Didaktičke kompetencije visokoškolskih nastavnika u konceptu cjeloživotnog obrazovanja (CROSBI ID 181724)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica Didaktičke kompetencije visokoškolskih nastavnika u konceptu cjeloživotnog obrazovanja // Évkönyv (Újvidéki Egyetem, Magyar Tannyelvu Tanítóképzo Kar Szabadka), 6 (2012), 1; 65-75

Podaci o odgovornosti

Peko, Anđelka ; Mlinarević, Vesnica

hrvatski

Didaktičke kompetencije visokoškolskih nastavnika u konceptu cjeloživotnog obrazovanja

Visokoškolski nastavnik didaktičke kompetencije manifestira u dobrom poznavanju prirode procesa učenja i poučavanja, praćenju individualnih razlika među studentima, prilagođavanju nastavne komunikacije rabeći suvremene nastavne strategije te vrednovanjem svih dimenzija nastavnoga rada. Ne samo da studente treba poticati na refleksiju, već treba i stalno promišljati o kvaliteti svoga poučavanja kao i izgrađivanju kompetencija refleksije osobnoga djelovanja. Kako su kompetencije sveučilišnih nastavnika mnogobrojne, usmjerili smo se posebno značajnim za uspješnost nastave - didaktičkim kompetencijama i kompetencijama refleksije osobnoga djelovanja u konceptu cjeloživotnog obrazovanja. U istraživanju su sudjelovali nastavnici i asistenti Učiteljskoga fakulteta u Osijeku. Primjenjen je Upitnik za procjenu didaktičkih kompetencija i kompetencija refleksije osobnog djelovanja nastavnika. Analizom rezultata razvidno je kako većina nastavnika i asistenata u nastavi potiče i podržava ozračje povoljno za aktivno učenje, pri planiranju i izvođenju nastave uvažavaju predznanja studenata i prilagođavaju se njihovim potrebama, koriste se suvremenim nastavnim strategijama, potiču studente na samopraćenje i samoevaluaciju te rabe suvremenu nastavnu tehnologiju. Nadalje, sudionici istraživanja procjenju da im za uspješno ostvarivanje nastavničkoga poziva nedostaju poduzetnička temeljna znanja i veća informatička pismenost. Za daljnje unapređivanje sveučilišne nastave, nužno je osmisliti i provoditi kontinuiranu pedagoško-psihološku izobrazbu asistenata i sveučilišnih nastavnika.

visokoškolski nastavnici ; didaktičke kompetencije ; kompetencije refleksije osobnoga djelovanja ; cjeloživotno obrazovanje

nije evidentirano

engleski

Teaching competences of university teachers in the concept of LLL

nije evidentirano

university teachers ; didactic competences ; reflective competences ; lifelong learning

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6 (1)

2012.

65-75

objavljeno

2217-8198

Povezanost rada

Pedagogija