Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interkulturalne kompetencije nastavnika (CROSBI ID 371425)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Bedeković, Vesna Interkulturalne kompetencije nastavnika / Hrvatić, Neven (mentor); Zagreb, Filozofski fakultet u Zagrebu, . 2011

Podaci o odgovornosti

Bedeković, Vesna

Hrvatić, Neven

hrvatski

Interkulturalne kompetencije nastavnika

Susreti različitih kultura u današnjem suvremenom svijetu zbivaju se u najraznovrsnijim oblicima komuniciranja, a svakodnevna interakcija pripadnika različitih kultura različitost je učinila sastavnim dijelom suvremenog društva. Polazeći od realnosti da su današnje škole postale stjecištima različitih kultura, religija, svjetonazora i jezika, razvoj odnosa nastavnika prema kulturno različitim učenicima temeljen na interkulturalnim kompetencijama postaje od ključne važnosti prilikom suočavanja s promjenama koje su uzrokovane prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno-pluralne sredine. U teorijskom dijelu rada dan je prikaz koncepta interkulturalizma i razvojnih faza interkulturalnog odgoja i obrazovanja, s osvrtom na neke aspekte njegove implementacije u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu, a problematika interkulturalnih kompetencija nastavnika kroz teorijsku eksplikaciju pojmova kulture, interkulturalnog identiteta, interkulturalne komunikacije i interkulturalne osjetljivosti razmatra se u kontekstu općih nastavničkih kompetencija, s naglaskom na karakteristike interkulturalno kompetentnog nastavnika. U empirijskom dijelu rada dan je prikaz istraživanja koje je provedeno u okviru znanstvenog projekta "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima" čiji rezultati na teorijskoj razini predstavljaju znanstveni pridonos razvoju novih teorijskih pristupa problematici interkulturalnih kompetencija, dok na provedbenoj razini predstavljaju poticaj za definiranje novih pristupa osuvremenjivanju odgojno-obrazovne prakse u kontekstu interkulturalne pedagoške komunikacije.

različitost; susret kultura; interkulturalni identitet; interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalne kompetencije nastavnika

nije evidentirano

engleski

Teacher's intercultural competence

nije evidentirano

diversity; encounter of cultures; intercultural identity; intercultural upbringing and education; teacher’s intercultural competence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

373

17.12.2011.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Filozofski fakultet u Zagrebu

Zagreb

Povezanost rada

Pedagogija