Interkulturalne kompetencije nastavnika (CROSBI ID 371425)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Bedeković, Vesna
Hrvatić, Neven
hrvatski
Interkulturalne kompetencije nastavnika
Susreti različitih kultura u današnjem suvremenom svijetu zbivaju se u najraznovrsnijim oblicima komuniciranja, a svakodnevna interakcija pripadnika različitih kultura različitost je učinila sastavnim dijelom suvremenog društva. Polazeći od realnosti da su današnje škole postale stjecištima različitih kultura, religija, svjetonazora i jezika, razvoj odnosa nastavnika prema kulturno različitim učenicima temeljen na interkulturalnim kompetencijama postaje od ključne važnosti prilikom suočavanja s promjenama koje su uzrokovane prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno-pluralne sredine. U teorijskom dijelu rada dan je prikaz koncepta interkulturalizma i razvojnih faza interkulturalnog odgoja i obrazovanja, s osvrtom na neke aspekte njegove implementacije u hrvatskom odgojno-obrazovnom sustavu, a problematika interkulturalnih kompetencija nastavnika kroz teorijsku eksplikaciju pojmova kulture, interkulturalnog identiteta, interkulturalne komunikacije i interkulturalne osjetljivosti razmatra se u kontekstu općih nastavničkih kompetencija, s naglaskom na karakteristike interkulturalno kompetentnog nastavnika. U empirijskom dijelu rada dan je prikaz istraživanja koje je provedeno u okviru znanstvenog projekta "Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima" čiji rezultati na teorijskoj razini predstavljaju znanstveni pridonos razvoju novih teorijskih pristupa problematici interkulturalnih kompetencija, dok na provedbenoj razini predstavljaju poticaj za definiranje novih pristupa osuvremenjivanju odgojno-obrazovne prakse u kontekstu interkulturalne pedagoške komunikacije.
različitost; susret kultura; interkulturalni identitet; interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalne kompetencije nastavnika
nije evidentirano
engleski
Teacher's intercultural competence
nije evidentirano
diversity; encounter of cultures; intercultural identity; intercultural upbringing and education; teacher’s intercultural competence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
373
17.12.2011.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb