Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

DISNEYJEVA FANTAZIJA 2000 I ODGOJ MLADIH ZA UMJETNOST (CROSBI ID 182170)

Prilog u časopisu | stručni rad

Verdonik, Maja ; Šamanić, Sanja DISNEYJEVA FANTAZIJA 2000 I ODGOJ MLADIH ZA UMJETNOST // Metodika, 5 (2004), 308-315

Podaci o odgovornosti

Verdonik, Maja ; Šamanić, Sanja

hrvatski

DISNEYJEVA FANTAZIJA 2000 I ODGOJ MLADIH ZA UMJETNOST

Fantazija 2000, animirani film Disneyjevog studija, sastoji se od osam animiranih ulomaka inspiriranih klasičnim glazbenim djelima. Ovim istraživanjem posebnu pozornost posvetili smo filmovima inspiriranim Prvim stavkom Drugog glasovirskog koncerta, Opus 102., Dmitrija Šostakoviča i Andersenovom pričom Postojani kositreni vojnik, te Rapsodijom u plavom Georgea Gershwina. Analizirani filmovi nude sadržaje poticajne za nastavu hrvatskog jezika – medijske kulture u 2., i glazbene kulture – slušanja glazbe u 8. razredu osnovne škole, kao i mnoge mogućnosti korelacije u nastavi općenito. Analiza je pokazala podudarnost glazbeno – filmskih elemenata u oba primjera – sonatne i dramske forme u prvom, i fragmentarnosti rapsodije i čestih izmjena fokusa pripovijedanja u drugom primjeru. Riječ je o primjerima u kojima brojnost instrumenata i složenost akorda popratne glazbe ima vrijednost strukturnog «analogona» filmskoj građi te ovi animirani filmovi, kao i Disneyjeva Fantazija 2000 u cijelosti, mogu biti jedan od brojnih načina upoznavanja učenika s filmskim, glazbenim i književnim djelom, odnosno osuvremenjivanja nastave putem medija bliskih mladima.

animirani film ; odgoj za umjetnost ; slušanje glazbe ; struktura filmskog/glazbenog djela

Rad je izlagan u okviru Međunarodne konferencije "Umjetnost i odgoj", 21. 5. 2004. u Zagrebu, u organizaciji Učiteljske akademije Sveučilišta u Zagrebu.

engleski

Disney's Fantasia 2000 and the education of young people for art

nije evidentirano

animation ; art in education ; listening music ; film/musical structure

nije evidentirano

Podaci o izdanju

5

2004.

308-315

objavljeno

1332-7879

Povezanost rada

Filologija