Filmovi Elizabeth Shekara Kapura i Zaljubljeni Shakespeare Johna Maddena u nastavi filmske kulture (CROSBI ID 182173)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Verdonik, Maja Filmovi Elizabeth Shekara Kapura i Zaljubljeni Shakespeare Johna Maddena u nastavi filmske kulture // Metodika, 2-3/II. (2001) (2001), 153-162

Verdonik, Maja

Filmovi Elizabeth Shekara Kapura i Zaljubljeni Shakespeare Johna Maddena u nastavi filmske kulture

Igrane filmove Elizabeth Shekhara Kapura i Zaljubljeni Shakespeare Johna Maddena nazivamo povijesnim biografskim budući da prikazuju povijesne likove i događaje smještene u prošlost, oživljavajući epohu – drugu polovicu 16. stoljeća na osnovi književnopovijesne dokumentacije: scenografije, kostima i književnih tekstova. Analizom filmova i literature o razdoblju dolazimo do sljedećih zaključaka. Filmsku priču Elizabeth tvori niz povijesnih zbivanja iz vremena vladanja Elizabete I. koja su se u stvarnosti zbivala od 1554. do 1580. g. Film ih skraćuje na mnogo kraći vremenski period čime je pojačana napetost filmske priče. Zaljubljeni Shakespeare sastavljen je od motiva Shakespeareovih drama i soneta. Dijelovi Romea i Giuliette postali su sastavnim dijelom scenarija (Zaljubljeni Shakespeare nije filmska prilagodba ove drame), iz nekih su drama posuđene situacije (Dva veronska plemića, Kako vam se sviđa, Na tri kralja, sonet br. XVIII), a neke su prisutne u asocirajućim detaljima (San ljetne noći, Hamlet, Kralj Lear, Richard III. itd). Iz rečenog proizlazi da film Elizabeth može poslužiti kao sredstvo motivacije u nastavi povijesti, a Zaljubljeni Shakespeare u nastavi književnosti. Oba filma pogodna su za proučavanje filmskog jezika u okviru nastave filma. Bez obzira slažemo li se s filmskom interpretacijom književnopovijesnog razdoblja u analiziranim filmovima ili ne, zanimljivo je primijetiti da su upravo dva, nazovimo ih, elizabetinska filma snimljena na samom kraju 20. stoljeća.

Elizabeth; Zaljubljeni Shakespeare; nastava medijske kulture

Shekar Kapur's Elizabeth and John Madden's Shakespeare in Love in the Media Culture Curriculum

Elizabeth; Shakespeare in Love; Media Culture Curriculum