Interkulturalna kompetencija nastavnika : izazov ili odgovor na zahtjeve suvremene škole. (CROSBI ID 584687)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bedeković, Vesna
hrvatski
Interkulturalna kompetencija nastavnika : izazov ili odgovor na zahtjeve suvremene škole.
Europa se u današnje vrijeme suočava s naglim i nezaustavljivim migracijama stanovništva, uslijed čega većinu njenih država obilježava cijeli niz različitih nacionalnih, etničkih, jezičnih, vjerskih i kulturnih populacijskih skupina koje ih čine multikulturalnim društvenim sustavima. Pođemo li od činjenice da je pojam multikulturalnog društva ključan za pristup interkulturalizmu, tada neka od obilježja multikulturalnih društava snažno utječu na razvoj suvremenog interkulturalizma, čiji koncept polazi od interkulturalne ideje kao poveznice ljudi različitih rasa, etniciteta, kultura i vjera, dok su njegovi ciljevi usmjereni na usvajanje osnovnih pojmova na području kulture i razumijevanje načina funkcioniranja kulturno pluralnih zajednica. Prihvativši realnost da upravo škole postaju stjecišta različitih kultura sve veći broj europskih zemalja interkulturalna načela ugrađuje u svoje obrazovne sustave, prilagođavajući pristup interkulturalizmu svojim društvenim sustavima, tradicijama, općim interesima i potrebama. Interkulturalni odgoj i obrazovanje pritom implicira potrebu novog pristupa izradi kurikuluma uvođenjem novih sadržaja i inovacijskih oblika rada, pri čemu se od učitelja očekuje da bude moderator interkulturalnih odnosa, dok jačanje interkulturalnog identiteta i razvijanje interkulturalne kompetencije učitelja čine bitne komponente cjeloživotnog učenja prilagođenog potrebama i zahtjevima suvremenog društva.
multikulturalno društvo; škola; interkulturalni odgoj i obrazovanje; interkulturalne kompetencije učitelja; cjeloživotno učenje
nije evidentirano
engleski
Teacher's intercultural competence : challenge or response to contemporary school requests
nije evidentirano
multicultural society; school; intercultural upbringing and education; teacher's intercultural competence; lifelong learning
nije evidentirano
Podaci o prilogu
480-492.
2009.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Budućnost obrazovanja učitelja - novi izazovi i pogledi : zbornik radova
Kaich, Katalin
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici
978-86-323-0756-8
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096