Interkulturalni odgoj i obrazovanje i vrijednosne orijentacije mladih u kontekstu odgoja u vrijeme krize (CROSBI ID 584692)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Bedeković, Vesna
hrvatski
Interkulturalni odgoj i obrazovanje i vrijednosne orijentacije mladih u kontekstu odgoja u vrijeme krize
Postmoderna je dramatično najavila nezaustavljive društvene preokrete i dalekosežne promjene u vremenu kada "staro" počinje umirati, a "novo" se još nije rodilo, otvorivši diskurs nepoznatoga kao izazov kreativnom traženju novih vrijednosti. Masovne migracije stanovništva na globalnoj razini promijenile su demografsku strukturu suvremenih društava, proširivši pojam nacionalnog identiteta davanjem prostora novim – interkulturalnim identitetima. Susreti kultura i njihovi međusobni kontakti zahtijevaju nužnost kvalitetnog suodnosa temeljenog na ideji interkulturalizma. Europska iskustva interkulturalnog odgoja i obrazovanja kao odgovora na migracijske izazove u drugoj polovici 20. stoljeća interkulturalizam su stavila pred nove izazove, učinivši ga sastavnim dijelom nove kulture učenja i življenja. Polazeći od realnosti da su obrazovne institucije postale stjecištima različitih etniciteta, kultura, religija i jezika, glavna zadaća današnjeg odgoja i obrazovanja ogleda se u stvaranju obrazovanog, samostalnog i kreativnog pojedinca koji će moći odgovorno i spremno odgovoriti na izazove suočavanja s neminovnim promjenama uzrokovanima prijelazom jedinstvenih monokulturalnih u kulturno pluralne sredine. Suočavanje sa sve većim porastom agresije, neprijateljstva i nasilja, poglavito među mladima, u središte pozornosti dovodi pitanje vrijednosnih orijentacija učenika. Između dviju suprotnih orijentacija: one koja je okrenuta prema etnocentrizmu, ksenofobiji i neprijateljstvu i one koja okrenuta prema interkulturalizmu različitost ne doživljava kao potencijalnu opasnost, nego kao šansu za zajedničko obogaćivanje i učenje, dosezi i mogućnosti interkulturalnog odgoja i obrazovanja ogledaju se u artikuliranju onih sadržaja, programa, metoda i oblika rada koji će u nastavi intenzivnije njegovati odgojnost, uz usmjeravanje kognitivnih zadaća učenja prema aktivnim socijalnim odnosima, razgradnji stereotipa, predrasuda i stigmatizacije te izgradnji fleksibilnog interkulturalnog identiteta. Sve evidenija kriza odgoja zahtijeva novi profil nastavnika i pedagoga čije se profesionalne kompetencije više neće ogledati isključivo u akademskom znanju, nego i u sposobnostima promatranja, analiziranja i interpretiranja složenih odnosa i procesa kroz fleksibilnost, kreativnost i prilagodbu složenim obrazovnim situacijama.
postmoderna; interkulturalni odgoj i obrazovanje; vrijednosne orijentacije mladih; interkulturalni identitet; odgoj u vrijeme krize
nije evidentirano
engleski
Intercultural education and value orientation of jouth in the context of education in times of crisis
nije evidentirano
postmodernism; intercultural education; value orientations; intercultural identity; education in times of crisis
nije evidentirano
Podaci o prilogu
2010.
nije evidentirano
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Kriza odgoja i /ili odgoj u vrijeme krize
pozvano predavanje
19.04.2010-21.04.2010
Osijek, Hrvatska