Upravljanje troškovima proizvodnje i ocjena profitabilnosti proizvoda kao dio operativnog kontrolinga (CROSBI ID 371499)

Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)

Uhač, Ivana Upravljanje troškovima proizvodnje i ocjena profitabilnosti proizvoda kao dio operativnog kontrolinga / Dimitrić, Mira (mentor); Rijeka, Ekonomski fakultet, Rijeka, . 2012

Uhač, Ivana

Dimitrić, Mira

Upravljanje troškovima proizvodnje i ocjena profitabilnosti proizvoda kao dio operativnog kontrolinga

U radu se polazi od teorijske prezentacije karakteristika i funkcija operativnog kontrolinga, upravljanja troškovima kao njegovog dijela i troškovnog računovodstva kao njegovog instrumenta. Zatim su prezentirani troškovi proizvodnje, njihovo planiranje, praćenje i analiza, tradicionalni i suvremeni modeli obračuna i upravljanja troškovima proizvodnje, te modeli ocjene profitabilnosti proizvoda. Autorica je istražila, analizirala i prezentirala upravljanje troškovima u proizvodnji cementa na primjeru konkretnog poduzeća, te ocijenila ograničenja u ocjeni profitabilnosti proizvoda i u upravljanju troškovima. Predložila je mogućnosti implementacije suvremenih troškovnih koncepata i procijenila očekivane efekte implementacije. Ukupnim rezultatima istraživanja potvrđena je postavljena radna hipoteza: da se primjenom različitih metoda obračuna troškova proizvodnje i računovodstvenih metoda ocjene profitabilnosti proizvoda kao instrumenata operativnog kontrolinga može utjecati na uspješnost poslovanja poduzeća. Također, da je sustavnom teorijskom obradom i analizom primjera iz prakse moguće dokazati izravnu korelaciju metoda obračuna troškova i ocjene profitabilnosti proizvoda i uspješnosti poslovanja.

troškovi proizvodnje; operativni kontroling

Managing the cost of production and assessment of product profitability as part of the operational controlling

production cost; operational controlling