Representation of Aboriginals in Australian Feature Film : from ellipsis to close-up (CROSBI ID 182495)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Polak, Iva
engleski
Representation of Aboriginals in Australian Feature Film : from ellipsis to close-up
Aboridžinalnost na australskom filmskom platnu do 1990ih mjesto je uglavnom orijentalističke gradbe aboridžinalnosti. Štoviše, vrlo bogata raza faza australskog nijemog filma prepuna je fantastičnih i komičnih prikaza aboridžinalnosti čiji apsurd čak premašuje svako orijentalističko očekivanje. Od 1950ih nadalje filmsko platno će prisvajati tzv. romantino-rasni diskurs (Muecke) u prikazima aboridžinalnosti. Značajni australski filmovi (Jedda, Walkabout, The Chant of Jimmie Blacksmith, Australia itd.) i dalje ostaju upisani u romantizam prikaza aboridžinske kulture. S pojavom aboridžinskog redatelja 1990ih otvara se prostor drukčijim filmskim ispisima. Uz uspostavu tzv. "crnoga vala" (Moffat, Sen, Perkins, Thornton), i australski mainstream počinje pažljivije raditi uprizorenja temeljena na aboridžinskoj kulturi (Rabbit-Proof Fence, Ten Canoes). Pojava aboridžinskog redatelja ogoljuje filmske stereotipe i paternalističke predrasude o Aboridžinima i pruža insajderski prikaz suvremenog aboridžinskog trenutka.
Australian cinema; Orientalism; Indigenous director; Indigenous cinema; 1980s-2011
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano