Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Representation of Aboriginals in Australian Feature Film : from ellipsis to close-up (CROSBI ID 182495)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Polak, Iva Representation of Aboriginals in Australian Feature Film : from ellipsis to close-up // Književna smotra : časopis za svjetsku književnost, 43 (2011), 161/162; 59-75

Podaci o odgovornosti

Polak, Iva

engleski

Representation of Aboriginals in Australian Feature Film : from ellipsis to close-up

Aboridžinalnost na australskom filmskom platnu do 1990ih mjesto je uglavnom orijentalističke gradbe aboridžinalnosti. Štoviše, vrlo bogata raza faza australskog nijemog filma prepuna je fantastičnih i komičnih prikaza aboridžinalnosti čiji apsurd čak premašuje svako orijentalističko očekivanje. Od 1950ih nadalje filmsko platno će prisvajati tzv. romantino-rasni diskurs (Muecke) u prikazima aboridžinalnosti. Značajni australski filmovi (Jedda, Walkabout, The Chant of Jimmie Blacksmith, Australia itd.) i dalje ostaju upisani u romantizam prikaza aboridžinske kulture. S pojavom aboridžinskog redatelja 1990ih otvara se prostor drukčijim filmskim ispisima. Uz uspostavu tzv. "crnoga vala" (Moffat, Sen, Perkins, Thornton), i australski mainstream počinje pažljivije raditi uprizorenja temeljena na aboridžinskoj kulturi (Rabbit-Proof Fence, Ten Canoes). Pojava aboridžinskog redatelja ogoljuje filmske stereotipe i paternalističke predrasude o Aboridžinima i pruža insajderski prikaz suvremenog aboridžinskog trenutka.

Australian cinema; Orientalism; Indigenous director; Indigenous cinema; 1980s-2011

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

nije evidentirano

Podaci o izdanju

43 (161/162)

2011.

59-75

objavljeno

0455-0463

Povezanost rada

Filologija