Projekt kao sudbina (CROSBI ID 25760)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Ivančević, Radovan
hrvatski
Projekt kao sudbina
Autor analizira specifičnost pojave apstraktne umjetnosti u Hrvatskoj 50-ih i 60-ih godina, u odnosu na sve socijalostičke zemlje, pa cak i na Beograd,gdje nisu bili prihvaćeni javni spomenici razvijenijeg izraza (Bakic, Marks i Engels), dok su u Zagrebu podizani i apstraktni (Dzamonja u Dubravi, Bakić Dotrscina), au Hrvatskoj i najve}i apstrakni spomenik skulpture u svijetu u to doba: V. Baki}, Kamensko (32 m), 1958.-68. Inzistira na tezi da sloboda likovnog straživanja i izraza nije rezultat okolnosti koje su omogućile napuštanje socrealizma (prekid Tita sa Staljinom) nego dobro razrađenog i odlučno vođenog projekta hrvatskih,prvenstveno zagrebačkih intelektualaca teoretičara i povjesničara umjetnosti, kričara, književnika i likovnih umjetnika ("fenomen Zagreb"), na svim likovnim područjima od animiranog filma do primijenjene umjetnosti i dizajna.
socrealizam, specifičnost hrvatske sredine, sloboda likovnog
nije evidentirano
engleski
Project as a Destiny
nije evidentirano
social realism, specific characteristisc of croatian culture, art criticism, imagination, freedom
nije evidentirano
Podaci o prilogu
255-259 / 547-55-x.
objavljeno
Podaci o knjizi
Hrvatska likovna kritika 50-ih godina: izabrani tekstovi/ Croatian Art Criticism in the 1950's: selected Essays
Kolešnik, Ljiljana
Zagreb: Društvo povjesničara umjetnosti Hrvatske
1999.
9354-1234-98