Nagrade u javnom sektoru – poticanje kvalitete kroz natjecanje i suradnju (CROSBI ID 182805)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Džinić, Jasmina
hrvatski
Nagrade u javnom sektoru – poticanje kvalitete kroz natjecanje i suradnju
Interes za pitanje kvalitete u javnoj upravi posebno dolazi do izražaja tijekom zadnjih 30-ak godina i to uslijed pojave doktrine novog javnog menadžmenta i promijenjene uloge građana spram uprave. U radu se problematizira koncept kvalitete, razlike koje u tom pogledu postoje između javnog i privatnog sektora, s posebnim naglaskom na specifičnosti javnog sektora i kompleksnost vrijednosti koje bi on trebao njegovati. Središnji dio rada posvećen je nagradama u javnom sektoru, kao jednom od mogućih instrumenata za podizanje kvalitete kroz ostvarivanje dviju funkcija – natjecanja i suradnje putem učenja iz tuđeg iskustva. Autorica navodi i nedostatke nagrađivanja te opisuje povijesni razvoj i klasifikaciju nagrada u javnom sektoru. Prikazuju se i analiziraju dvije europske nagrade za kvalitetu te nacionalne nagrade u zemljama članicama EU. Budući da u Hrvatskoj ne postoji nagrađivanje namijenjeno isključivo organizacijama javnog sektora, predlaže se njihovo uvođenje uz navođenje kriterija kojima bi se pritom trebalo voditi.
kvaliteta – javni sektor; javne usluge; novi javni menadžment; nagrade - EFQM Excellence Award; European Public Sector Award (EPSA)
nije evidentirano
engleski
Public Sector Awards - Stimulating Quality through Competition and Cooperation
nije evidentirano
quality – public sector; public services; New Public Management; awards - EFQM Excellence Award; European Public Sector Award (EPSA)
nije evidentirano