Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području: procjena učeničke trenutačne osposobljenosti (CROSBI ID 585283)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Markuš, Damir ; Neljak, Boris ; Trstenjak, Bruno Kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području: procjena učeničke trenutačne osposobljenosti // Tjelesna i zdravstvena kultura u 21. stoljeću – kompetencije učenika / Prskalo, Ivan ; Novak, Dario (ur.). Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2011. str. 301-308

Podaci o odgovornosti

Markuš, Damir ; Neljak, Boris ; Trstenjak, Bruno

hrvatski

Kompetencije u tjelesnom i zdravstvenom odgojno obrazovnom području: procjena učeničke trenutačne osposobljenosti

Procjenjujući svoju osposobljenost s obzirom na kompetencije definirane u Nacionalnom okvirnom kurikulumu, sudionici istraživanja su svojim relativno visokim ocjenama naznačili kako su nastavom tjelesne i zdravstvene kulture stekli zadovoljavajuću razinu osposobljenosti vezanu uz očekivane odgojno-obrazovne ishode. Područje „Motorička dostignuća“ ocjenjeno je najvišom ocjenom te sudionici smatraju kako za učenička postignuća unutar tog područja posjeduju najviše kompetentnosti. S obzirom na razred, u procjeni razine osposobljenosti nema statistički značajnih razlika. Značajnih razlika nema ni s obzirom na opći uspjeh. Kod procjene sudionika o njihovoj trenutačnoj stvarnoj osposobljenosti s obzirom na aktivno bavljenje sportom i s obzirom na ocjenu iz predmeta tjelesne i zdravstvene kulture, dobivene su značajne razlike. Učenici koji se aktivno bave nekim sportom svoju osposobljenost smatraju većom u odnosu na učenike koji se ne bave sportom, a svoju veću stvarnu osposobljenost procjenjuju i učenici s odličnom ocjenom iz predmeta tjelesna i zdravstvena kultura u odnosu na učenike s nižim ocjenama. Ovakvi rezultati upućuju na zaključak kako je potrebno na nastavi tjelesne i zdravstvene kulture još više pažnje posvetiti slabijim učenicima i onima koji se ne bave sportom, kako bi i oni usvojili znanja, razvili sposobnosti, stekli vještine i navike te razvili pozitivne stavove definirane unutar tjelesnog i zdravstvenog odgojno-obrazovnog područja. Iako su sudionici svoju osposobljenost procijenili relativno dobrom ocjenom, njena stvarna razina ipak nije zadovoljavajuća. Potrebno je uložiti dodatne napore kako bi se kod svih učenika povećala razina znanja, sposobnosti, postignuća i vrijednosti, a koje se stječu u ovom području. Ključnu ulogu u ovim naporima i željama ima raspoloživo vrijeme. Ono je danas nedostatno, a trebalo bi iznositi minimalno 180 minuta tjedno (u SAD-u preporuka je 210 minuta tjedno) ako se želi omogućiti izvršenje zadataka koje Nacionalni okvirni kurikulum postavlja pred tjelesno i zdravstveno odgojno-obrazovno područje.

srednjoškolsko obrazovanje; razlike; razred; uspjeh; bavljenje sportom

nije evidentirano

engleski

Competencies in the field of physical education: current competency assessment of students

nije evidentirano

differences; grade; succeed; dealing sport; curriculum; pupils’ competences; vocational schools

nije evidentirano

Podaci o prilogu

301-308.

2011.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Tjelesna i zdravstvena kultura u 21. stoljeću – kompetencije učenika

Prskalo, Ivan ; Novak, Dario

Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS)

953-95082-8-2

Podaci o skupu

6. Kongres FIEP - Europe

predavanje

18.06.2011-21.06.2011

Poreč, Hrvatska

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice