Određivanje kvalitativnih kriterija dizajna grafičkoga proizvoda u procesu grafičke komunikacije (CROSBI ID 371896)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Tomiša, Mario
Mrvac, Nikola
hrvatski
Određivanje kvalitativnih kriterija dizajna grafičkoga proizvoda u procesu grafičke komunikacije
Težište istraživačkih aktivnosti u ovom radu usmjereno je prema određivanju kvalitativnih kriterija dizajna grafičkog proizvoda u procesu grafičke komunikacije, formiranju rangova ocjena kvalitete dizajna grafičkog proizvoda konzumenata i eksperata grafičkog dizajna te korelaciji navedenih rangova pomoću Spearmanove metode. Za potrebe istraživanja formirano je 10 dizajnerskih zadataka, koji su zatim realizirani od strane 64 polaznika kolegija Grafički dizajn (64 konzumenta), te ocijenjeni od strane 5 eksperata grafičkog dizajna i 64 konzumenta. Osnovni kriteriji za ocjenjivanje svakog od 10 zadataka bili su relevantnost dizajna grafičkog proizvoda, originalnost dizajna te izvedba. Kao rezultat procesa ocjenjivanja (za sve zadatke i sve kriterije) dobivena su dva ranga: rang eksperata i rang konzumenata. Korelacijom rangova prema svim kriterijima potvrdilo se da su predloženi kriteriji ocjene kvalitete dizajna grafičkog proizvoda univerzalni prema vrsti ocjenjivača te da doprinose potpunijoj ocjeni kvalitete dizajna grafičkog proizvoda.
određivanje kvalitativnih kriterija ; dizajn grafičkog proizvoda ; procesi grafičke komunikacije ; korelacija rangova kvalitete
nije evidentirano
engleski
Determination of qualitative design criteria of graphic products in the process of graphic communication
nije evidentirano
qualitative criteria determination ; graphic product design ; graphic communication processes ; quality ranks correlation
nije evidentirano
Podaci o izdanju
122
22.03.2012.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Zagrebu Grafički fakultet
Zagreb