Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kakva bi trebala biti nastava povijesti u demokratskoj Hrvatskoj? (CROSBI ID 90305)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Rendić - Miočević, Ivo Kakva bi trebala biti nastava povijesti u demokratskoj Hrvatskoj? // Radovi (Sveučilište u Splitu. Filozofski fakultet Zadar. Razdio povijesnih znanosti), 37 (1999), 24; 191-204-x

Podaci o odgovornosti

Rendić - Miočević, Ivo

hrvatski

Kakva bi trebala biti nastava povijesti u demokratskoj Hrvatskoj?

Učenici četvrtog razreda gimnazije imaju nepovoljno mišljenje o nastavi povijesti što je utvrđeno anketiranjem školske godine 1997./98. Ovo nepovoljno mišljenje ne iznenađuje jer u reformiranoj nastavi povijesti u Hrvatskoj nisu riješena tri osnovna zadatka: interdisciplinarno definiranje odgojnih ciljeva (1), ostvarivanje didaktičkih inivacija (2) i restrukturiranje gradiva na temelju suvremene povijesne znanosti (3). Vijeće Europe poduzima niz mjera za unapređenje nastave povijesti u novoj Europi (održavanje skupova, tiskanje publikacija i dr.) u nastojanju da povijest pridonese većem razumijevanju, toleranciji i povjerenju među pojedincima i narodima. Slijedeći ovakve trendove i uvažavajući hrvatske specifičnosti, nastavu povijesti u Hrvatskoj valja usmjeriti prema znanstvenim rješenjima. Potrebno je istraživati prediktore uspješnosti učenja, uvoditi u nastavu više didaktičke sustave (programirana i problemska nastava) i otkrivati mogućnosti izmjene stavova učenika prema nastavi i samospoznaji. Autor članka je proveo didaktičke eksperimente koji su pokazali da je ovakav pristup moguć i da su postignuti rezultati dobri. Da bi se unaprijedila nastava, gradivo valja restrukturirati na temelju suvremene povijesne znanosti. Autor članka zaključuje da metodika nastave povijesti treba postati sintetska znanost interdisciplinarnog značenja sa razvijenom metodologijim, a u transferu znanja značajnu ulogu mora imati povijesna znanost.

nepovoljno mišnjenje; tri zadatka; tolerancija; povjerenje; interdisciplinarnost

nije evidentirano

engleski

How history should be taught in democratic Croatia?

nije evidentirano

negative opinion; three basic tasks; tolerance; trust; interdisciplinary approach

nije evidentirano

Podaci o izdanju

37 (24)

1999.

191-204-x

objavljeno

0352-6712

Povezanost rada

Pedagogija