Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Adaptivno ponašanje učenika s mentalnom retardacijom u relaciji s nekim prediktorima (CROSBI ID 183248)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Igrić, Ljiljana Adaptivno ponašanje učenika s mentalnom retardacijom u relaciji s nekim prediktorima // Defektologija (Zagreb), 26 (1990), 2; 163-175

Podaci o odgovornosti

Igrić, Ljiljana

hrvatski

Adaptivno ponašanje učenika s mentalnom retardacijom u relaciji s nekim prediktorima

Na uzorku od 329 učenika, polaznika osnovnih škola za mentalno retardirane, ispitano je adaptivno ponašanje primjenom AAMD skale socijalne adaptacije. Cilj je istraživanja bio utvrditi nivo adaptivnog ponašanja učenika s mentalnom retardacijom u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja, te relacije između ponašanja i nekih karakteristika učenika, te uvjeta odgoja i obrazovanja. Rezultati ispitivanja pokazuju niski nivo adaptivnog ponašanja odnosno slabu usvojenost vještina i navika svakodnevnog života u učenika s mentalnom retardacijom. Regresijska analiza podataka upućuje na povezanost kronološke dobi i stupnja adaptivnog ponašanja. Međutim oblik odgojno obrazovnog rada nije od većeg značaja za adaptivno ponašanje. Obzirom na neprilagođeno ponašanje ono je u ovih ispitanika u većoj mjeri prisutno. S dobi se nešto smanjuju nepoželjna ponašanja, što nije zadovoljavajući pokazatelj uzme li se u obzir da su učenici polaznici organiziranog defektološkog tretmana. Drugim riječima nedovoljno su prisutni efekti odgoja i obrazovanja, kako u pogledu svladavanja vještina i navika svakodnevnog života tako i u pogledu uklanjanja nepoželjnih oblika ponašanja.

Adaptacija; dob; ponašanje

nije evidentirano

engleski

Adaptive behavior in mentally retarded children and it's relations with some predictors

nije evidentirano

Adaptation; age; behaviour

nije evidentirano

Podaci o izdanju

26 (2)

1990.

163-175

objavljeno

0351-1839

Povezanost rada

Pedagogija