Adaptivno ponašanje učenika s mentalnom retardacijom u relaciji s nekim prediktorima (CROSBI ID 183248)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Igrić, Ljiljana
hrvatski
Adaptivno ponašanje učenika s mentalnom retardacijom u relaciji s nekim prediktorima
Na uzorku od 329 učenika, polaznika osnovnih škola za mentalno retardirane, ispitano je adaptivno ponašanje primjenom AAMD skale socijalne adaptacije. Cilj je istraživanja bio utvrditi nivo adaptivnog ponašanja učenika s mentalnom retardacijom u posebnim uvjetima odgoja i obrazovanja, te relacije između ponašanja i nekih karakteristika učenika, te uvjeta odgoja i obrazovanja. Rezultati ispitivanja pokazuju niski nivo adaptivnog ponašanja odnosno slabu usvojenost vještina i navika svakodnevnog života u učenika s mentalnom retardacijom. Regresijska analiza podataka upućuje na povezanost kronološke dobi i stupnja adaptivnog ponašanja. Međutim oblik odgojno obrazovnog rada nije od većeg značaja za adaptivno ponašanje. Obzirom na neprilagođeno ponašanje ono je u ovih ispitanika u većoj mjeri prisutno. S dobi se nešto smanjuju nepoželjna ponašanja, što nije zadovoljavajući pokazatelj uzme li se u obzir da su učenici polaznici organiziranog defektološkog tretmana. Drugim riječima nedovoljno su prisutni efekti odgoja i obrazovanja, kako u pogledu svladavanja vještina i navika svakodnevnog života tako i u pogledu uklanjanja nepoželjnih oblika ponašanja.
Adaptacija; dob; ponašanje
nije evidentirano
engleski
Adaptive behavior in mentally retarded children and it's relations with some predictors
nije evidentirano
Adaptation; age; behaviour
nije evidentirano